Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn vinger een week geleden gekneusd maar hij is nu nog blauw gezwollen en zeer pijnlijk.. what to do?

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik ben al naar de huisarts geweest, en het is niet gebroken..

Toegevoegd na 1 uur:
Ook al een röntgenfoto genomen, kan hem niet bewegen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Ik zou even naar je huisarts gaan, als het niks is kan die daar het best over oordelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eigenlijk had je direct arnica erop moeten smeren, maar misschien heb je daar nu ook nog baat bij, je mag dan geen open wondjes aan je vinger hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk kun je er niets aan doen. Gaat vanzelf over, maar duurt even en is pijnlijk. Als je er veel last van hebt met stoten ed, kun je er een verband om doen, maar niet te strak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien is deze toch gebroken? bij een vinger merk je dit niet altijd even snel op. ga naar je dokter en vraag om advies.

Weet je zeker dat deze niet gebroken is? Een spalkje erop zodat je je vinger niet onnodig beweegt en nog een weekje wachten op verbetering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de huisarts geweest en er is een röntgenfoto gemaakt, dus vraagstelster kan er vrij zeker van zijn dat de vinger niet gebroken is!
Als het niet gebroken is, dan moet je het heel veel rust gaan geven, niks met je vinger gaan doen.. dus niet smsen, typen, schrijven.. Gewoon goed rust geven.. dat is het beste medicijn voor gekneusde lichaamsdelen. (in dit geval een vinger). Sterkte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschilt bij mensen hoe snel het geneest, de ene heeft 1 week een blauwe plek de andere 2 weken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch best een rontgenfoto van laten nemen er kan een klein botsplinter-je zijn en dan moet het gespalkt.
Best het zekere voor het onzekere nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/42341-eerste-hulp-bij-een-gekneusde-vinger-of-teen.html Sterkte! x
ga naar de huisarts terug, ook moet je je vinger in een mitella doen, hij moet nml omhoog gehouden worden anders kunnen de afvalstoffen niet weg en blijft de zwelling groot, niet gebruiken wel af en toe je vingers buigen, veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geduld hebben, zeker bij een vinger kan het wel even duren voor de zwelling en de pijn weg zijn.
Als het mogelijk is, probeer 'm dan af en toe wat te bewegen, niet forceren, en verder zoveel mogelijk ontzien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding