Waarom overlijden sommige gezonde ouderen aan een val?

Ik kan er niet bij dat een gezonde oudere valt en vervolgens daaraan overlijdt. Wat gebeurt er precies in het lichaam nadat een oudere is gevallen? Wat maakt dit zo gevaarlijk?

6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ouderen hebben vaak een verminderde spierkracht, balans en coördinatie, waardoor ze gemakkelijker vallen. Ook kunnen medicijnen die ze gebruiken hun reactievermogen verminderen, waardoor ze niet in staat zijn om een val te voorkomen. Soms kunnen de gevolgen van een val ernstig zijn, zoals een gebroken heup of een hersenbloeding, waardoor ouderen kunnen overlijden.
Bronnen:
een maand geleden