Heeft veel water drinken invloed op de stoelgang?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Veel water is bevorderlijk voor de stoelgang. Als je een beetje verstopt zit, is het goed om een paar glazen water te drinken, binnen een paar uur kun je dan vaak weer naar de wc. Daarnaast is een gezond, vezelrijk voedingspatroon ook bevorderlijk voor de stoelgang.

Nee dat heeft geen invloed op de stoelgang, op het plassen weer wel...

Voor een goede stoelgang heb je inderdaad water maar ook gezond eten, fruit kiwi's nodig maar lichaamsbeweging helpt hier ook bij.

Alleen water heeft weinig invloed op je stoelgang of je moet wel héél erg veel water drinken. Om een goede stoelgang te creëren kun je beter gewoon veel vezels en fruit eten.

Mijn oma nam 's ochtens vóór ze wat at een glas warm water om de handel op gang te helpen en dat hielp prima.... Maar of dat nou aan het water ligt of ook met koffie kan, of dat het aan het moment ligt of aan de temperatuur van het water, weet ik niet. En oma kan ik het niet meer vragen.

Ja! Je hebt vocht nodig in je darmen om de stoelgang te bevorderen. Wanneer je een 'verstopping' hebt, dat is een ander verhaal, maar ook dan is vocht nodig naast vezelrijk voedsel.

Nee. Je darmen hebben vezels nodig om hun werk te doen, geen water.

Bronnen:
Martijn Katan: wat is nu gezond?

Nee,dat heeft weinig invloed. Wat wel mogelijk is,dat het de boel lekker smeuig houdt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100