hoe betrouwbaar is een bloedtest, en wanneer kan je dat het beste doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga nu toch naar een huisarts!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben een getrouwde vrouw van boven de dertig dus ik denk niet dat ik me druk hoef te maken over zwijgplicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn menstruatie is vandaag begonnen, ben niet zwanger dus, jammer, maar bedankt voor de reacties.

Antwoorden (4)

Een bloedtest is heel betrouwbaar. Het ligt eraan welke bloedtest je moet doen, voor een aantal moet je nuchter zijn en dat kan het beste 's ochtends
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zwagerschapstest kun je het beste doen met ochtend urine omdat dan de maximale hoeveelheid PSH in je urine aanwezig is. De test zal tussen 95 en 99% zekerheid geven maar dit de betrouwbaarheid staat ook vermeld op de verpakking.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je een bloedtest wil moet je ook eerst naar de huisarts voor een verwijzing voor een bloedonderzoek.
hij kan je dan dus presies vertellen hoe het gaat want je moet er toch heen dan.

krijg je idd een bloedtest dan is dat wel heel betrouwbaar, maar ik denk echt dat de huisarts eerst je urine wil chekken
14 jaar geleden
Zodra er innesteling plaatsvindt, maakt je lichaam HCG aan. Wat je 'teveel' hebt, plas je uit. Daardoor kan je met een zwangerschaps test die je zelf in de winkel kunt kopen ook erg gemakkelijk zelf testen of je zwanger bent. Maar in je bloed is het daarom wel veel eerder te testen dan met je urine. Met een urinetest is gemiddeld met de 19de dag na het seksueel contact te zien of je zwanger bent. Hoe snel de HCG in je bloed zit weet ik niet maar wel veel eerder dan in de urine.