Hoe werkt de pil precies?

Ik Ben nou al een Paar maand maand aan de pil, maar ik heb nooit uitleg gekregen over hoe de pil precies werkt met seks, ik heb nooit sexuele voorlichting gehad en ook nooit uitleg van mn huisarts gekregen. Omdat ik Geen goeie band heb met mn ouders vind ik he ongemakkelijk om het daar met ze over te hebben en klasgenootjes zijn niet aan de pil, hulp graag?

Ik Ben 13, 8/9maand aan de pil en silk de pil rond 9uur 's avonds

Weet jij het antwoord?

/2500

Je bent 13 dus wacht sowieso maar een jaar of 5 met sex, dat terzeide de pil zorgt ervoor dat er een hormoonbalans is in je lichaam waardoor je lichaam denkt dat je zwanger bent en dus geem eicel meer aanmaakt, en zodoende kun je niet bevrucht worden, het beschermt je dus niet tegen soa's

Door de pil heb je geen eisprong. Er komt dus geen eitje vrij waardoor een zaadcel van de man ook niks kan bevruchten. In de stopweek kun je ook niet zwanger worden omdat er dus geen eitje is. De pil bestaat uit hormonen die de eisprong tegen gaan. En inderdaad, het beschermt niet tegen soa's.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100