Wat voor effect heeft het op het lichaam en geest als je elke dag een energie drankje of 2 drinkt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Positieve werking op het lichaam
Energiedrank kan een positieve werking op het lichaam hebben. Buiten het feit dat energiedrank je natuurlijk meer energie geeft, zijn er ook andere bijkomende
gunstigheden. Zo is Taurine bijvoorbeeld een belangrijke neurotransmitter. Is Taurine belangrijk voor het oog en is het een onmisbaar product voor het hart. Suiker geeft de mens energie en natrium is belangrijk voor onze bloeddruk en zweetproductie.

Negatieve werking op het lichaam
Helaas heeft het nuttigen van engergiedrank ook zijn nadelen. Zo kan teveel Taurine hevige hoofdpijn veroorzaken. Wanneer op regelmatige basis energiedrank wordt gedronken, zal het effect per blikje afnemen. Dit is bijvoorbeeld net zo als bij roken. De nuttiger moet dus steeds meer energiedrank drinken om het zelfde effect te krijgen. Energiedrank werkt dus verslavend! Hierdoor krijgt men teveel Taurine binnen wat op korte termijn zal zorgen voor een te hoge bloeddruk, en op lange termijn voor een te lage. Verder stimuleert Taurine ook de vetopname wat tot overgewicht kan resulteren.

Conclusie
Kortom, energiedrank kan op korte termijn een positieve werking hebben op het lichaam. Veel mensen die lange uren maken of veel sporten kunnen er wel degelijk baat bij hebben. Vergeet alleen niet, teveel is nooit goed. Drink niet teveel energiedrank na elkaar. Dit zeg ik uit eigen ervaring, ik heb namelijk eens binnen 10 minuten 3 blikken energiedrank gedronken. Een half uur later had ik een hartslag van 180BPM (Beats per minute) en dat voelde echt niet goed. Ik raad daarom iedereen aan gebruik te maken van energiedrank, maar wees er wel voorzichtig mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan kan cafeïne verslaafd worden je.oficieel is het een sport drank zorgt Voor extra boost.als je cafeïne nodig heb om fitter te worden word je afhankelijk daarvan.en je word lui als je niet drink
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Energie drankjes drinken is slecht voor het hart, je kunt er hart klachten van krijgen . Een buurjongen heeft dit ook gedaan, teveel energiedrankjes op een dag, en is door hart klachten overleden. Hij was pas 16 jaar oud. Dus drink het niet elke dag, en zeker geen 2.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je dit gehoord? Dit kunnen speculaties zijn, en dit gaat nogal snel rond in een buurt. Op wel manier is dit aangetoond?