stel, ik pak de pil om de dag, maar ik pak er dan wel 2 tegelijk. Vrij ik dan toch veilig?

soms vergeet ik de pil wel eens, en dan pak ik er de volgende dag 2 maar nu vraag ik me af of ik het dan nogaltijd veilig doe want in principe zitten er dan wel genoeg hormonen in de lichaam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Kimath
12 jaar geleden
Lees deze site eens: http://www.anticonceptie.nl/pil-vergeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik de pil zoals hij bedoeld is of zoek een ander anticonceptie middel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry......blond? .....dit is toch niet echt serieus bedoeld wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veilig vrijen en de pil hebben weinig met elkaar te maken.
Voor veilig vrijen heb je condooms nodig of vooraf een soa-test als jullie monogaam zijn.
Maar ik neem aan dat je dat wel weet en het over anticonceptie hebt..

Het beste antwoord

Tip:
zet een wekken op je telefoon, die elke dag op dezelfde tijd afgaat. het liefst een tijd dat je normaal gesproken thuis bent.
dus s'morgens vroeg, of s'avonds voordat je naar bed gaat?
Als dan je wekker gaat, direct je pil innemen.. dan vergeet je hem nooit!

Toegevoegd na 1 minuut:
wekken = wekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel:) Ik ga dit proberen, hopelijk gaat het zo wel goed!

Andere antwoorden (6)

Nee dat is niet goed. Je moet gewoon niet vergeten de pil te slikken als je niet zwanger wilt worden. Om de dag is niet de bedoeling van de pil.
12 jaar geleden
Nee natuurlijk niet, zelfs als je m een dag vergeet heb je een verhoogde kans om zwanger te raken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me eigenlijk af waarom je dit denkt.

Als je zo redeneert kun je er ook 1x per week 7 tegelijk nemen.......

Als je nu iets eet, is het toch ook niet zo dat je morgen dan geen honger meer hebt?

Zo werkt het bij die pil ook. Voor sommige pillen hebben ze een systeem bedacht dat de pil gedurende een hele tijd iets af kan geven in je lichaam (een soort doseer systeem) maar ook daar geldt: als het restje je lichaam heeft verlaten (uitgepoept) is het uit met de pret.

Lees aub goed de bijsluiter, daar staat het in, sommige pillen zijn zo licht, die hebben maar een paar uur spelen.

Neem je die normaal om 9 uur in de ochtend en vergeet je hem kun je tot ca 11 uur hem nog innemen maar daarna wordt het al risicovol.

Nu is de praktijk meestal iets gunstiger dan zo'n bijsluiten maar je wilt toch geen risico op een ongewenste zwangerschap.

Dus nee, neem je hem 2 dagen zoals jij beschrijft ben je DE REST VAN DE MAAND onbeschermd

Toegevoegd na 37 seconden:
spelen =speling
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo is het. Of gewoon één keer per maand het hele stripje opeten. Echter voor de vraagstelster lijkt mij 1 keer halfjaar een prikje halen het beste idee.
Nee dat is niet goed, de pil is gemaakt om elke dag te slikken. Als je het zou doen zoals jij voorstelt krijg je een overdosis op de dagen dat je hem wel slikt. Dit is ongezond. En helemaal geen hormonen als je hem niet slikt. Je lichaam kan hier aardig van slag van raken. Ik denk dat het 'beter' is om hem af en toe te vergeten dan er 2 tegelijk te slikken.

Toegevoegd na 3 uur:
Voor je lichaam, hij wordt dan wel onbetrouwbaar oftewel je kunt toch zwanger worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij doet is om moeilijkheden vragen de pil dient volgens voorschrift worden ingenomen anders ben ik bang dat je een keer zwanger bent.
Die voorschriften en gebruiksaanwijzingen zijn er niet voor niets.
Dus als de bliksem op de voorgeschreven manier in nemen.
12 jaar geleden
De pil werkt in principe 36 uur. Mocht je een keer de pil vergeten(zeker in de eerste en de laatste week van de strip) moet je de pil binnen 36 voorafgaande van je vorige pil je andere pil slikken. Als je dat niet doet beschermt het je niet meer tegen zwangerschap