waarom zijn mannen zo gesteld op de borsten van een vrouw?

ik zag eens een programma op tv waar uit onderzoek is gebleken dat bij een ontmoeting met een vrouw, het eerste waar ze naar kijken, de borsten zijn, waarom is dat eigenlijk,? ik bedoel mannen hebben toch ook borsten, maar die van een vrouw hebben alleen een andere vorm, waarom trekken borsten mannen zo aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (11)

ik heb geen idee. het zal wel evolutionair zo bepaald zijn maar het enige zinnige wat ik er over kan zeggen is dat het voor mij ook geldt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is een biologische verklaring voor. Mannen vallen op vrouwen die goed in staat zijn om nakomelingen te krijgen en groot te brengen. Voor het grootbrengen zijn borsten nodig ( ja, ik weet het, er zijn ook goede alternatieven), voor het krijgen moet er niet te veel vet zijn (dat gaat ten koste van de vruchtbaarheid) , moet de leeftijd kloppen (daarom zijn vrouwen van zo rond de 25 tot 30 zo aantrekkelijk voor mannen ).
Voor vrouwen en hun aantrekkingskracht tot mannen, gelden soortgelijke regels. Jong, sterk, gezond etc. allemaal om goed voor het gezin te kunnen zorgen. Vanuit de oertijd moest de man goed kunnen jagen en succesvoller zijn dan de andere mannen. Daarom vallen veel vrouwen nog steeds op mannen die carriere maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep. Aanvullende noot: vanuit het oerprincipe vallen vrouwen op mannen met een sterk gezond spierstelsel: als moderne vrouwen op carrièremannetjes vallen die deze kwaliteit niet hebben gaat het ergens anders om...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@scarlet : Dan gaat het ergens anders om...
Om het geld, bedoel je waarschijnlijk, maar ook dat is nodig om het gezin te onderhouden.
amigo
13 jaar geleden
om diezelfde reden schijnen heel veel mannen ook geen ENKELE moeite te hebben met een ronde bilpartij (terwijl de meeste vrouwen daar ook graag zo min mogelijk vet hebben). Iets breder op heuphoogte (lees bekken) is bij de bevalling een voordeel, die zou dan (in principe) soepeler moeten verlopen met alle voordelen voor het kind en zijn evt toekomstige broertjes en zusjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat meer om de breedte van het bekken dande lichaamsomvang ter plaatse
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat verklaart lang niet alles. het is tegenwoordig mooi als vrouwen slank zijn, tot anorexia aan toe.
Dat wordt als aantrekkelijk beschouwd, maar is biologisch niet te verklaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@deur10 : "Dat verklaart lang niet alles ?"
Ik lees even jouw eigen antwoord en dat begint met :"Ik heb geen idee."
En slank is iets HEEL anders dan de afschuwelijke ziekte anorexia.
De ronde vorm van borsten doet ze lijken op billen en worden daarom heel sexy gevonden. Borsten zijn groter geworden in de evolutie dan nodig is voor de melkproductie (kleine borsten geven vaak niet minder melk). Deze ontwikkeling is misschien ontstaan omdat vrouwen met een sexy uitstraling ook gemakkelijker mannen kunnen binden tijdens de opvoeding van het kind.
Een zelfde effect zien we bij de rode lippen van de mond die doen denken aan schaamlippen (mimicry).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een oergevoel .Wanneer je als kind aan de borst van de moeder hebt gelegen dan stroomt daar ook heel veel vertrouwen doorheen en bescherming.Onbewust missen heel veel mannen dit gevoel en zoeken doormiddel van vrouwen borsten hun veilige wereld weer op zonder dat zij zich daar bewust van zijn.
Vrouwen hebben zich dat al eigen gemaakt en door opvoeding en het mogen voelen.Mannen zijn ook anders opgevoed, met sterk zijn en je gevoelens op de tweede plaats zetten.Dus blijft onbewusten gevoel(het verlangen naar intense veiligheid en vertrouwen)sluimeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hert zijn de meest in het oog(figuurlijk) springende sieraden van het vrouwen lichaam, vandaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hert moet natuurlijk HET zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan mar uitsluitend alles terugbrengen naar de oer ingesteldheid van de mannen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gebeurt automatisch , kan het verders niet verklaren . Persoonlijk houd ik niet van grote borsten , en dan vooral niet bij een verders slanke vrouw . Voor mij klein maar fijn . Maar over smaak valt niet te twisten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een man van 20, en eigenlijk boeit het me niet zoveel of een vrouw nou grote of kleine borsten heeft. Ik vind een mooie ronde C-cup het mooist, maar het is niet zo dat ik een meisje niks van een meisje zou willen hebben als ze een A of een B cup zou hebben. En om eerlijk te zijn vind ik cup dubbel D en groter eigenlijk maar niks, vind het dat niet mooi ofzo! Ik vind overigens een leuk koppie veel belangrijker =P!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind borsten,niet zozeer sexueel, maar ze stralen voor mij als man wel het "" vrouw zijn"" uit, van diegene die ik ontmoet. ook de grote, vind ik niet belangrijk, maar een aa cupje vind ik persoonlijk niet mooi. maar ik zou daar niet de vrouw op afwijzen.
borsten van de vrouw geven je als man een gevoel van geborgenheid, misschien stamt dat uit de tijd dat je nog zuigeling was.ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat mannen er sowieso sneller naar kijken, tegenwoordig dragen vrouwen zulke lage shirts dat bijna de hele inhoud zichtbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk omdat de borsten typisch vrouwelijk zijn! Dat onderscheid (o.a) van de man en is daarom blijkbaar zo belangrijk voor een man.