Val op mannen, maar word opgewonden door vrouwen. Wat zijn deze gevoelens?

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag waar ik me erg voor schaam.

Ik val namelijk op mannen, maar ik voel me seksueel aangetrokken door vrouwen. Hoewel ik me niet voor kan stellen dat ik lesbisch ben, want ik kan er gewoon niet aan denken verliefd te zijn op een vrouw. Dat is ook nooit gebeurd, ik val namelijk altijd op mannen.

Wat zijn die gevoelens voor een vrouw dan? Ik word alleen opgewonden en seksueel aangetrokken door vrouwen, maar ik val niet op vrouwen.

Ik hoop dat iemand een verklaring hiervoor heeft, want ik schaam me hiervoor en voel me erg ongemakkelijk hierdoor.

Wat is er met me aan de hand? Wat zijn deze gevoelens, is dat normaal?

Alvast hartelijk dank voor alle reacties!

bloempje92

Toegevoegd na 52 minuten:
EDIT: Kan me niet voorstellen dat ik op vrouwen vak. Als ik het probeer voor te stellen lukt het niet. Ik heb gewoon geen (liefdes)gevoelens voor vrouwen. Daarentegen heb ik deze gevoelens wel voor mannen. Ik word dus alleen opgewonden en seksueel aangetrokken door vrouwen, maar ik val niet op vrouwen.

Misschien heb ik dat hierboven niet duidelijk geformuleerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27.3K
Kimath
12 jaar geleden
Niks om je voor te schamen hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is biseksualiteit?

Biseksualiteit is je emotioneel en/of seksueel aangetrokken voelen tot mannen en vrouwen. Je bent biseksueel als jij jezelf zo het liefste omschrijft, omdat jij vindt dat deze term het beste past bij je erotische en relationele ervaringen en verlangens. Het gaat erom wat jij voelt en hierbij maakt het niet uit of je ook inderdaad seksueel contact met mannen en vrouwen hebt of hebt gehad.

Bron: "Vereniging Landelijk Netwerk Biseksualiteit"

Antwoorden (11)

Wat bedoel je met "Ik val op mannen" als je je sexueel alleen maar aangetrokken voelt tot vrouwen?

Heb je al eens overwogen of je misschien bisexueel bent?
12 jaar geleden
Anoniempiee
5 jaar geleden
Hey, ik heb een vraag. Zelf val ik ook op meisjes maar ik voel me sexueel aangetrokken door jongens. Ik heb het nog tegen niemand verteld en ik zit er eigenlijk best wel mee. Ik wil eigenlijk liever hetereo zijn en volledig gewoon op vrouwen kunnen vallen en ook sexueel aangetrokken zijn door vrouwen. Mijn vraag is: voel jij je sexueel aangetrokken door vrouwen of mannen? Ik word helaas niet echt geil van vrouwen en kont etc...
Ik heb een vermoeden dat je bisexueel bent . Mocht je niet weten wat dat is: je voelt je dan tot beide geslachten aangetrokken , maar je voorkeur gaat uit naar mannen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent bi sexueel. Denk ik maar geen probleem je hoeft je er niet voor te schamen iedereen is anders he
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ben je gewoon lesbisch, maar durf je het niet te accepteren?
Want hoe kan je nou op iemand vallen, terwijl je je niet sexueel aangetrokken voeld tot die persoon?

In mijn pubertijd heb ik ook vriendjes gehad en het was ook wel leuk... Maar toen ik ging toegeven aan mijn echte gevoelens werd alles nog veel beter.
Ik heb een super leuke vriendin en iedereen weet het en accepteerd het.

Toegevoegd na 4 uur:
Je zegt dat je het je niet kan voorstellen om met een vrouw te zijn, maar als je het niet probeerd weet je het ook niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar hoe kan je op iemand 'vallen' als je je niet sexueel aan getrokken voeld tot die persoon? Wat voor een relatie heb je zonder passie en zin in die persoon? Toen ik een vriend had had zo weinig zin in seks, want dat voelde gewoon niet goed.
Pas na een nacht met een meisje samen wist ik 100% zeker wat ik wou.
Misschien moet de vraag steller het ook eens proberen =)
Bi-curious lijkt het me.
Je valt op mannen (gedrag, karakter en ook sexueel?) maar bend benieuwd/nieuwsgierig naar sex met vrouwen. Dat is gewoon bi-curious.
Je bent niet meteen bi-sexueel als je deze gevoelens hebt. Gewoon nieuwsgierig. Zoek het verder uit om te kijken of je er echt iets mee wil...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je van mij, vind ik een goed antwoord :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ook. Het beste antwoord. Niets om je zorgen over te maken. Gewoon genieten.
Zo even een boekje open doen, niemand kent me hier verder dus wat dat betreft...

Dit klinkt als of je bi sexuele gevoelens hebt.
Zo'n 10 procent van de mannen kent dit en circa 15 procent van de vrouwen.

***Biseksualiteit is je emotioneel en/of seksueel aangetrokken voelen tot mannen en vrouwen, ongeacht je feitelijk gedrag.***

En hiermee is eigenlijk alles gezegd.
Je kunt bi sexueel zijn zonder daar verder iets mee te doen.
Dan zal het een fantasie blijven.

Ik zelf ben een gelukkig getrouwde bi sexuele man.
Dit betekend voor mij dat ik me naar mannen toe uitsluitend sexueel voel aangetrokken en niet emotioneel.
Zal dus niet verliefd worden op een man.
Daarintegen moeten ze me wel sympathiek zijn.

Mijn gevoelens van "houden van" zijn uitsluitend voor behouden aan mijn vrouw.

Wij vullen deze bi sexualiteit in door af en toe een man te betrekken bij ons spel.

Hoe jij dit in wilt vullen is geheel aan jezelf en je eventuele partner.
Voor veel mannen is het een fantasie er een tweede vrouw bij te hebben.
Maar ook kan je er voor kiezen om een sexuele relatie of ontmoeting te hebben zonder je partner er bij.

Maar zoals gezegd, je hoeft er ook niets mee te doen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Wat is biseksualiteit?

Biseksualiteit is je emotioneel en/of seksueel aangetrokken voelen tot mannen en vrouwen. Je bent biseksueel als jij jezelf zo het liefste omschrijft, omdat jij vindt dat deze term het beste past bij je erotische en relationele ervaringen en verlangens. Het gaat erom wat jij voelt en hierbij maakt het niet uit of je ook inderdaad seksueel contact met mannen en vrouwen hebt of hebt gehad.

Bron: "Vereniging Landelijk Netwerk Biseksualiteit"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
respect voor je openheid ook al kent niemand je ;-)
Hallo,

In tegenstelling tot sommige andere reacties, lijkt het me niet waarschijnlijk dat je bisexueel bent, daar je je absoluut niet voor kan stellen ooit een liefdesrelatie aan te gaan met een vrouw.

Zelf ben ik een vrouwenliefhebber en ik zou me best eens seksueel kunnen aangetrokken voelen tot een man (mits die niet behaard is haha), maar het idee alleen al om een relatie met een man te krijgen. Nee, bah! (niets tegen mannen hoor, als vrienden zijn ze leuk).

Mijn vraag aan jou is of je je OOK seksueel aangetrokken kan voelen tot mannen.

Ik wil niet heel plat zijn, maar er is toch niets op tegen om een keer seks te hebben met een vrouw. Ik ken genoeg heteroseksuele meiden die ervan genieten, maar geen liefdesgevoelens koesteren voor de vrouw in kwestie.

Overigens wil ik niet heel brutaal zijn, maar als je je ook aangetrokken voelt op een seksuele manier tot mannen, denk ik dat vriend-lief (als je die hebt) niet onaangenaam verast zou zijn wanneer je eens 'pret voor drie' hebt.

Geniet ervan!!!!

Toegevoegd na 1 dag:
Ik ben erg benieuwd of je je ook seksueel aangetrokken voelt tot mannen???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik voel me ook seksueel aangetrokken tot mannen, (op het zo maar te noemen: ''opgewonden worden'') maar dat gevoel is toch minder sterk als het gevoel dat ik door vrouwen opgewekt krijg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry voor mijn late reactie.
Hoe komt het dat je je minder seksueel aangetrokken voelt tot mannen, als ik vragen mag? Doen ze wel genoeg om jou te bevredigen? Of is het idee van 'het met een vrouw doen' gewoon heel spannend. Het zijn maar wat suggesties. Ik weet niet of je een vriend heeft, maar ik kan me voorstellen dat het je seksuele relatie een stuk leuker maakt (weet niet of je dat al doet) als je lekker veel experimenteert. En niets hoeft te gek te zijn (als het maar veilig zijn). Desnoods een keer met een vrouw erbij. Seks is iets om van te genieten en moet geen 'moetje' worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik voel me meestal alleen seksueel aangetrokken tot mannen als er 'iets gebeurd.., maar bij vrouwen hoeft dat niet het geval te zijn. Bij vrouwen heb ik deze gevoelens sneller. Thanks voor je reacties trouwens! :) Het is nu allemaal een stuk duidelijker geworden voor me!
Grappig dat je verklaring vraagt, omdat je je ongemakkelijk voelt.
Nu is een verklaring iets, wat je met je verstand kan begrijpen. Maar je voelt je ongemakkelijk. Dat is niet verstandelijk, maar gevoelsmatig.

Joh, de seksualiteit van de mens is ongelofelijk divers. Zie dit als een gegeven feit, een eigenschap. Zoals jij bent, zo is het. En daarom is het 'goed'.
Het is hetzelfde als je haarkleur, of lengte: dan zijn ook eigenschappen, en 'goed'. Sta jezelf dus toe om zo te zijn.
En meer nog: deze gevoelens kun je gebruiken om gelukkig te worden!

Er zijn veel mannen, die opgewonden raken door twee vrouwen met elkaar bezig te zien. Een verklaring heb ik daar niet voor, maar dit gegeven kun je wel toepassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een meisje die ik leuk vindt heeft dit ook maar dan precies anders om... wat is zij dan? en tot wie voelt ze zich meer aangetrokken? zij is bisexueel dus maar ze voelt zich seksueel aangetrokken door mannen! wie kan me tips geven of advied:)???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hetzelfde,
Al word ik ook opgewonden van mannen, maar wel pas echt als er al iets aan het gebeuren is om het maar zo te zeggen.
ik val ook op mannen en niet echt op vrouwen, ik kan me ook echt geen relatie met een vrouw voorstellen, maar word wel heel erg opgewonden van vrouwen.
ik denk ook dat het deels is omdat je het nog nooit gedaan hebt, het is iets totaal anders, iets nieuws, iets spannends en dat kan opwindend zijn.
Ik denk wel dat dit bisexualiteit is.
Maar er is maar één manier om er echt achter te komen.
Ik wil het zelf wel eens proberen, met een meisje.
Dan kan ik mijn gevoelens eens goed op een rijtje zetten en erachter komen wie ik echt ben.
Misschien moet je het gewoon eens proberen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is dit antwoord voor jou een beetje te laat, maar andere kunnen er wat aan hebben: bisexual heteroromantic!!! Het houd in dat je je seksueel aangetrokken voelt tot vrouwen en mannen, maar je jezelf alleen maar met ene man in een relatie ziet! Zoek het op ;)