Vergeten pil 2 dagen later inhalen, hoe veilig is dit nog?

Ik ben zaterdag de pil vergeten te slikken, dus dan zou je deze binnen 12 uur alsnog moeten innemen. Zondagochtend heb ik de pil van zaterdag ingenomen, met de gedachten de pil van zondag 's avonds in te nemen zodat ik niet in 1x een dubbele dosis inneem. Echter ben ik zo stom geweest deze te vergeten, dus maandag ochtend heb ik de pil van zondag ingenomen, en vanmiddag/vanavond neem ik dan de pil van maandag (vandaag) in. (Ik zit in het einde van de 2e week net overgaand in de 3e week van deze strip.)

Ik vraag me af hoeveel effect dit heeft op de betrouwbaarheid aangezien de pil wel redelijk is gedoseerd over deze dagen. Moet ik de regels volgen voor 1 pil vergeten of moet ik nu andere maatregelingen treffen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Gewoon deze strip afmaken, zoals je al van plan was, dus vanavond de pil van vandaag.