Hoe kan je je behoefte aan zelfbevrediging stoppen of verminderen?

Sinds eergister probeer ik te stoppen met zelfbevrediging, het lukt me aardig, maar het gaat gepaard met de nodige moeite. Zijn er misschien tips, waardoor het makkelijker voor me wordt?

Ik ben een man van 18

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
41K

Het beste antwoord

Net als met gewone seks : naarmate je het minder vaak doet, zakken de hormoonspiegels in je bloed, en krijg je vanzelf ook minder vaak zin. Gewoon handjes thuis dus, kouwe douche, afleiding zoeken, en langzaam maar zeker zal de drang verminderen. Niet over een dag, zeker niet bij een gezonde jonge vent, maar uiteindelijk echt wel. Maar dan moet je het ook echt heel lang niet doen, niet 'eens per week' ofzo, want dat houdt je testosteronspiegel uitstekend op peil, en dan schiet je je doel mis.

Er is echter an sich niets mis met zelfbevrediging, zelfs niet dagelijks, en ZELFS niet meerdere keren per dag, zolang het geen obsessie is en een normaal (sex)leven niet in de weg staat, en niet samenhangt met een pornoverslaving. Zeker op jouw leeftijd. Met de jaren gaat dat vanzelf wel wat afnemen. Vraag je dus terdege af of het ECHT wel zo'n groot pobleem is ; het kan een uitstekende manie zijn om spanningen af te reageren.

Is het echt extreem problematisch, dan zou je ook even contact kunnen opnemen met de huisarts. Ook langs medische / hormonale weg is er vaak wel iets aan te doen. Maar dan moet het echt wel heel extreem zijn, hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
goed en concreet antwoord +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thx

Andere antwoorden (10)

Door elke keer als je de behoefte krijgt aan iets heel aseksueels te denken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Goal,

zelfbevrediging is niet verkeerd. Veel mensen zeggen dat het heel vies is enz. maar iedereen heeft behoefte aan seks. dat is een natuurlijke behoefte, die jij jezelf "gunt" is niks verkeerd aan. De behoefte is bij jou blijkbaar heel sterk. Daar is niets mis mee.

Zelfbevrediging is niet verkeerd, ook niet vies. Het is een behoefte die bij iedereen anders "aankomt".
Dus, ga lekker je gang zou ik zeggen.
Het is niet verkeerd.

Die dominees uit de Katholieke kerk (alleen die hun handjes niet thuis konden houden, niet iedereen begrijp me niet verkeerd) zouden dat vaker moeten doen.

Toegevoegd na 18 uur:
aangezien de mensen hieronder (terecht) aangeven dat ik geen antwoord heb gegeven op de vraag hierbij mijn advies als je het toch echt niet wilt doen:

- denk aan wat anders op dat moment en/of ga wat anders doen
- stel jezelf de vraag: "waarom wil ik dit?" dan kun je antwoorden (aangezien je het niet wil, blijkt uit je vraag): ik wil dit ook helemaal niet. en dwing jezelf daarna tot een andere handeling (ga hardlopen van mijn part)
- praat er met mensen over, mag ook anoniem, op een chat site of weet ik veel wat. Je zult niet de enige zijn die het niet meer wilt en/of wilt stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ten eerste: sorry verkeerd gelezen
ten tweede; jawel wel een antwoord
ten derde: dat is geen preek maar een vergelijking waarom het wel mag! en waarom het soms noodzakelijk zou zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@tanja, dan heb ik het verkeerde woord... wat zoek ik dan?? ik zoek een woord maar kan er niet opkomen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pater adriaanse en pastoor kokhals
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat genant dat ik dominee zei :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Journaliste = 1 wel een antwoord, en een + voor het laatste gedeelte. (Mag ik een foto van je?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet alleen predikanten dus.. reactie hierboven... onvoorstelbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit laat toch nergens op ... het is geen antwoord omdat het de vraag niet beantwoord :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ivo: ik ben het volledig met je eens dat ik geen antwoord heb gegeven op de vraag, maar wel degelijk een antwoord heb gegeven. Wanneer iemand de vraag: "hoe kan ik het beste zelfmoord plegen?" stelt, neem ik aan dat je daar toch ook niet serieus antwoord op gaat geven? dan gaan mensen antwoord geven op de "emotionele" onbewust-gestelde vraag namelijk: "ik voel me zus enzo, en daarom wil ik zelfmoord plegen, wat kan ik daaraan doen? ik probeer aan te geven dat zelfbevrediging niet slecht is en daarom is de vraag "niet nodig" laat maar zeggen.
Hopelijk genoeg uitleg gegeven. @leerdam, dank voor de +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@sytze06 het gaat om het principe. ik snap ook wel dat dat geen vergelijking is, maar wel om de manier van antwoorden.
zorgen dat je bezig blijft zodat geen tijd hebt om eraan te gaan denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je zou kunnen proberen is minderen.
Plan wanneer je het wel wil doen. Bepaal een dag en tijd.
Als je er op een ander moment aan denkt, denk je: nu is niet de tijd! En dan ga je iets anders doen.
Zo leren ze mensen ook piekeren af, het is een bekende methode.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je daarmee stoppen? Ik zie er het voordeel niet van in.
Als het zo is, dat je het 25x per dag wilt doen of doet, zou je kunnen zeggen"'je doet het minder" maar zo op het eerste oog zie ik geen probleem.

En wil je toch stoppen, dan helpt het om je gedachten op andere dingen te richten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het je stoort in je dagelijkse leven (of je vriend/in (weet niet of je die hebt) vind het vervelend)) dat moet je zeker proberen om te minderen maar anders zie ik geen reden waarom.
Je doet er niemand kwaad mee en ook je zelf niet, want het is niet ongezond. Het is heel normaal iedereen doet het. Misschien de een wat meer dan de ander maar het hoort er gewoon bij.
Mocht je wel willen minderen zoek dan afleiding op de momenten dat je de behoefte voelt. Zoek het ook niet op door bv sex blaadjes of films te gaan kijken, of surfen op het internet. Of geef je er gewoon aan over misschien wordt dan de behoefte vanzelf minder omdat je er minder mee bezig bent. Hoort waarschijnlijk ook een beetje bij je leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga op zoek naar een vriendin of anders een prostituee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vindt het niet meer interessant, zeg je, maar tegelijk kun je moeilijk stoppen.

Dat kan o.a. aan deze dingen liggen:

-Gewoontevorming. Mogelijk masturbeer je niet zozeer omdat je zin hebt, of omdat je jezelf wilt ontdekken, ter ontspanning of wat dan ook, maar puur uit gewoonte. Op zich is daar trouwens niets mis mee, tenzij de gewoonte zo is ingesleten dat je ermee bezig bent voordat je er erg in hebt. Dan zou het ook kunnen gebeuren op momenten dat het helemaal niet gepast is, en da's natuurlijk niet handig.
Maar goed, als je een gewoonte wilt doorbreken, zul je bepaalde dingen die je aan je gewoonte herinneren, moeten veranderen. Stel dat je altijd 's ochtends onder de douche gewend was om nét uit bed, al dan niet nog met ochtenderectie, even jezelf te bevredigen, dan is de meest effectieve manier om deze gewoonte te veranderen, door de complete gewoonte van het douchen te wijzigen. Ga bijvoorbeeld voortaan eerst ontbijten en dan pas douchen, of douche voortaan 's avonds. Bedenk dus wat de momenten zijn waarop jij uit gewoonte masturbeert, en zorg ervoor dat je die momenten voortaan anders invult. Als je steeds per ongeluk op bepaalde internetsites terecht komt, blokkeer die sites dan, etc.

-Wat ook mee kan spelen, is gewoon je fysieke behoefte. Het is niet zo dat het per se noodzakelijk is voor een man om met enige regelmaat te masturberen, maar hoe dan ook zal af en toe een ejaculatie optreden. Als je dus helemaal niet masturbeert, zul je vaker een natte droom hebben. Wat dat betreft is masturberen natuurlijk wél een hele mooie manier om op gecontroleerde momenten je zaad te lozen, om het maar even heel plastisch te zeggen. Sommige (vooral jonge) mannen krijgen ook sneller last van een ongewenste erectie wanneer zij lang geen seks hebben (en dan bedoel ik seks hier dus inclusief soloseks) en anderen krijgen op een andere manier figuurlijk gezien last van 'kriebels'. Het zijn behoorlijk sterke hormonen die door je lijf jagen, zeker op jouw leeftijd. Wat dat betreft zou het alternatief voor masturbatie zijn om een vriendin te zoeken, maar ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik een jongen aanraad om een vriendin te zoeken puur vanwege zijn seksuele behoeftes, want dat is natuurlijk absoluut geen basis voor een relatie. Dus wanneer het bij jou minder fijn gaat voelen als je een tijdje niets met je seksuele gevoelens doet, wil ik je toch meegeven dat er niets mis mee is om af en toe jezelf te voorzien in je behoeftes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp je vraag helemaal. Ik zit hier ook mee namelijk. Ik wil ook minderen/stoppen met zelfbevrediging. En het is bij mij wel zo extreem/storend. Ik ben verslaafd, het is een obsessie geworden, en het staat mijn normaal sexleven wel in de weg. En het hangt wel vaak samen met porno. Het stoort mijn leven en mijn relaties met vrouwen. Daarom ga ik het nu ook extreem aanpakken. Ik ga eerst een prins albert piercing laten zetten. Voor degene die niet weet wat dat is... dat is een piercing door de eikel, een ring die gaat via de urinebuis erin en aan de onderkant van de eikel er weer uit. Dan ga ik een PA5000 kuisheids kooi bestellen (hieronder een foto toegevoegd), en die kan ik dan om doen en op slot doen met hulp van de prins albert piercing. Sleuteltje gaat dan naar een goede vriendin, zij houdt het vast. Zodoende kan ik er dan niet meer aan komen, dus ook geen zelfbevrediging meer. Deze methode wordt vaak toegepast in de BDSM wereld, door een dominante vrouw (meesteres) die niet wil dat haar man/vriend (slaaf) vreemdgaat of aan zelfbevrediging doet. Hygiene/reinigen van de penis is nog wel mogelijk uiteraard, en plassen is ook geen probleem, als je het zittend doet, en dat doe ik toch al bijna mijn hele leven. Maar met deze methode is het bijna 100% garantie dat ik niet meer mezelf kan bevredigen. Het kost een klein beetje pijn en geld, maar je moet er wat voor over hebben, als je het wel serieus neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eehm, volgendsmij hea, kun je daar niet helemaal mee stoppen.
kom op, iedere man doet dat toch wel is?
maar je kunt natuurlijk wel minderen!
Waar voel jij je lekker bij... 1 keer/2 keer per week?
Maak een schema ervoor en zoek voor de rest lekker afleiding, dit werkt altijd.
Of je beloont jezelf (op een goede manier) als jij je eraan gehouden hebt.