Wat is het verschil tussen verliefd zijn en liefde?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ben je altijd eerst verliefd of kan je ook gelijk liefde hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.2K

Het beste antwoord

Verliefdheid is dat je samen met deze persoon wilt zijn dat je kriebels in de buik hebt.

Daarna wanneer de kriebels weg zijn.. Komt er soms liefde en dat betekent dat je van deze persoon houd en respect er voor hebt en ook al er niet meer op verliefd bent er toch bij blijft.

Niemand kan voor eeuwig verliefd blijven op een persoon omdat het een instinctmatige emotie is dat ons toont met deze persoon moeten we ons voortplanten. En dat vervalt na een tijd helaas...
Maar wat koppels echt bij elkaar houd is liefde het gene wat na de verliefdheid komt....

Niet in alle relaties komt liefde in de plaats van verliefdheid omdat de mensen te veel van elkaar verschillen of geen respect hebben voor elkaar... Het is dus de opdracht om een persoon te vinden waarvan je voelt die wel van jou gaat houden.

Hopelijk heb ik het verschil duidelijk gemaakt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verliefd zijn, is hotel de botel, diens naam 1000 keer opschrijven, verlangen.
Liefde is houden van.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verliefdheid kun je 'sturen'
Houden van is een feit.

Toegevoegd na 6 minuten:
Liefde kan ook gelijk, maar tis soms overschaduwd (beinvloed) door de verliefdheid.
Als de verliefdheid over is, zal blijken wat die liefde inhield.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefd zijn zijn de allereerste vlinders in de buik waarin je elk moment aan iemand moet denken.

Liefde is een dieper gevoel wat zich mettertijd ontwikkeld. Het is een diep houden van welke al dan niet een sexueel relationele kant kan hebben.

Verliefdheid heeft altijd een sexueel-relationeel karakter (Waar al dan niet op ingehaakt wordt, uiteraard).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid is de egoïstischere variant. Je wilt iets met die persoon, je wilt zijn/haar aandacht, punt uit.
Bij liefde kies je ervoor om er ook voor die persoon te zijn, dat doe je heel bewust.
Verliefdheid overkomt je, liefde is iets waar je ook je best in moet doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
*Egoïstischer dan liefde, ik bedoel dus niet dat je egoïstisch bezig bent als je verliefd bent he :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het 'verliefd' worden op- of aangetrokken voelen tot een persoon worden er door het lichaam hormonen en neurotransmitters aangemaakt. (adrenaline, endorfine en meer) Dit maakt het gevoel van 'vlinders in je buik' en 'door een roze bril kijken', alles aan deze persoon is geweldig. (die pukkel maakt niets uit, en we lachen om zijn/haar foute grappen).

Binnen 2 jaar, als het nieuwe van een persoon/partner af is, begint de aanmaak van deze hormonen af te nemen. De vlinders in je buik nemen dus af, de roze bril wordt minder en we beginnen ook de negatieve kanten van de partner te zien: hij/ zij lacht wel heel vreemd, stinkt uit de mond en heeft een ontzettend ochtendhumeur. Als je jezelf met deze dingen kan verzoenen wordt het dus liefde, houden van, en heb je een redelijke kans om samen oud te worden.