Wat zijn de voordelen van plastic pleisters?

Wat zijn de voor en nadelen van plastic pleisters? Voorbeeld: https://www.bhvtotaal.nl/salvequick-6036-plastic-pleisters

Bijv. waterafstotend, etc etc..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Voordelen geen idee, ze zeggen dat ze waterproof zijn, maar dat is niet waar, geen enkele pleister is waterproof. Ik weet geen enkel voordeel eigenlijk. Het enige dat ik weet is dar er maar 2 echte goede pleisters zijn. De standaard pleisters van Hansaplast. En de lange blauwe die gebruikt worden bij bijvoorbeeld slagers.

Antwoorden (1)

De voordelen van plastic pleisters zijn:
* goedkoop
* waterdicht (tenminste, als de pleister niet is geperforeerd en rondom de pleister een plakrand heeft)

De nadelen van plastic pleisters zijn:
* slecht plakken
* stug materiaal

De voor- en nadelen van textielpleisters zijn precies omgekeerd tov de plastic pleisers:
Voordelen:
* elastisch (draagt prettiger)
* goed plakkend

Nadelen:
* niet waterdicht
* duurder