Kan iemand sneller leren praten?

Hoe ontwikkel je een techniek om sneller te gaan praten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan zeker wel sneller leren praten, denk maar aan rappers. Maar hoe? Geen idee :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oefenen?

Het beste antwoord

Ik denk dat sneller praten heel veel te maken heeft met sneller denken.

Je ziet mensen soms over hun woorden struikelen als ze heel veel te melden hebben, vaak ook als er emoties mee gemoeid zijn, bijv boosheid of verontwaardiging.

Langzaam praten kan dus het gevolg zijn van je dachten over iets nog niet op een rijtje hebben.
Hierin is de een van nature vlotter dan de andere.

Overval 2 mensen met een nieuw onderwerp en vraag hun mening en de een staat met zijn mond vol tanden terwijl de ander gelijk het hoogste woord voert.

Het zal dus niet helemaal op te lossen zijn maar iemand die van nature wat bedachtzaam lijkt te praten kan vast meer snelheid krijgen door zich voor te bereiden op de mogelijke gespreksonderwerpen en zich alvast voor te stellen wat hij gaat zeggen.
Ga je naar een feestje laat je gedachten dan gaan over wat daar zoal wordt besproken en bedenk vast wat je er zelf over zou willen zeggen. Als je je dan in een gesprek mengt hoef je niet meer dat hele denkproces door voordat je iets kunt zeggen en dan komen de woorden er mogelijk (iets) vlotter uit.
Summo
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een logopedist of een stem/zangleraar kan helpen.
Het gaat o.a. om goede ademhaling, stemgebruik en mond/lip/tong vaardigheid.

Naast het eerder genoemde sneller denken gaat het ook om het goed voorbereid zijn op hetgeen je wilt zeggen.