waarom visiteren in psychiatrische kliniek?

Enige tijd geleden ben ik gedwongen opgenomen in een psychiatrische kliniek. Toen ik bij binnekomst aggresief en verward bleef werd ik naar de separeercel gebracht. Toen werd ik gevisiteerd, ik had nog nooit van dat woord gehoord.

Ik moest walgelijke dingen doen zoals me geheel uitkleden, drie keer bukken en mijn ballen omhoog houden. ik vroeg mij af. waarom moest dat? Van hun kreeg ik geen antwoord, ze waren kort af en sloten me op, om niks.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (2)

Dat doen ze om ervoor te zorgen dat je jezelf geen kwaad doet door (bijvoorbeeld) medicijnen, drugs of voorwerpen (zoals een inklapbaar mes of een touw) die je mee naar binnen neemt. Mensen die agressief en verward zijn, kunnen in bepaalde gevallen zichzelf iets aandoen. Vandaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is ook niet voor de grap, maar noodzakelijk dat het gebeurt.
Wanneer iemand GEDWONGEN wordt, is daar een REDEN voor. [Iemand kan een gevaar voor de omgeving zijn of verward of een gevaar voor zichzelf of agressief, of een combinatie hiervan.]

Waarom VISITEREN?
Dat jij als patiënt verward bent èn agressief maakt het lastiger, daarom wordt er gekeken/gecheckt of je iets bij je hebt wat niet de bedoeling is [uitkleden/drie keer bukken/je ballen omhoog houden, OMDAT er gecontroleerd wordt of je OP of IN je lichaam spullen verbergt die niet toegestaan zijn].

[Het andere antwoord geeft al aan wat je mee had kunnen nemen, maar wat je ook mee zou kunnen nemen [van alles] het is gewoon uit VOORZORG, zodat jij JEZELF OF EEN ANDER niet kunt beschadigen.]

Alles wat je moest doen, is van hun kant PUUR ZAKELIJK [ze hebben het al honderden keren gedaan/gezien] en uit voorzorg, maar voor jou is het heel PERSOONLIJK en ontzettend INTIEM, waardoor je zo mogelijk NOG VERWARDER en/of AGRESSIEVER werd en vervolgens sloten zij je op...

Het is niet vreemd dat je GEEN ANTWOORD kreeg, ik heb wel eens een reportage gezien en toen zag ik dat dát beleid is bij agressie, alleen maar BEHEERSEN / GEEN COMMUNICATIE.

Toegevoegd na 4 uur:
Correctie: Wanneer iemand GEDWONGEN ....*opgenomen*... wordt,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Al die bovengenoemde voorzorgsmaatregelen zijn op zich mogelijk van belang en/of terecht, maar enige uitleg aan de betrokkene is wel op zijn plaats vind ik. Iedereen heeft recht op deze vorm van respect. Zelfs een wetsovertreder wordt zijn/haar rechten voorgelezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben het wel met je eens dat enige vorm van beleefdheid het minste is wat je zou verwachten, maar vergeet niet dat iemand die verward èn agressief is, niet meer "normaal" is en derhalve ook niet als "normaal" behandeld zal worden. Ik neem aan dat vraagsteller later/volgende dag, toen hij weer rustig en niet verward was, wel uitleg over de situatie heeft gekregen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat laatste kan ik niet opmaken uit de vraag van de vraagsteller ... dus ik neem dat niet aan ... en helaas heb ik mogen zien hoe mensen in mensonterende situaties zitten terwijl ze 'alleen maar' in de war zijn.
Het was echt zó troosteloos .... niet zo gek dat je helemaal doordraait in zo'n omgeving. *zucht*
Oók deze mensen verdienen respect ik ben het volledig eens met blingbliep!
(hoewel ik bepaalde dingen best begrijp hoor! de mensen die daar werkzaam waren konden ook niet veel meer doen .. ze deden hun uiterste best met de middelen die aanwezig zijn .. maar ja ... bezuinigingen, om BOOS om te worden!!!)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraagsteller was niet "alleen maar" in de war, hij was ook agressief, dat is een groot verschil. Ik heb bewust geschreven: "Ik neem aan", natuurlijk weet ik dat niet. Echter normaal gesproken zal je achteraf toch een verklaring krijgen wanneer je iets gedwongen ondergaat? Door bezuinigingen veranderen veel dingen en zeker niet ten goede, helaas.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik vraag me af of het woord visitatie hier wel op zijn plek is. Ik dacht dat visitatie het controleren van eigen personeel was. Hier lijkt het me een kwestie van fouilleren. Voor de rest duidelijk antwoord + Overigens mag het onderzoeken van lichaamsholte alleen door een arts gebeuren als ik me goed herinner.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Plussers!