Ik heb door gebeurtenissen in mijn leven een identiteitstoornis en post traumatische stress aan over gehouden,ik ben zelf 28 zou dit nog goed komen?

Ik heb heel veel dingen meegemaakt en ben eigenlijk een beetje kwijt wie ik ben.Door dat ik een minderwaardigheids comlex gedraag ik mij als iemand van 18 ipv 28.Ik val ook niet op oudere jongens van mijn leeftijd maar op jongens van ongeveer 20 jaar.herkent iemand zoiets en kan ik hier ooit vanaf komen.Ik wil mij graag voor doen hoe ik ben.Maar ik ben niet meer wie ik ben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (4)

Ik ken je niet, maar ik weet dat als je ergens in gelooft, echt in gelooft, het hoogste doel heel erg haalbaar is.. bron? ervaring, veel leergeld voor mijn eigen levenslessen;-)

De vraag is wat je ervoor over hebt om dat hoogste doel te bereiken. Zoek de juiste hulp, de juiste mensen, de juiste drive en gá ervoor. Zoek jezelf en ga door het vuur (of dwars door de hel) onder goede zorgvuldige begeleiding en bijt je erin vast. JA! Dan kan het

Sterkte en veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een lastige, omdat dit zo verschillend is per persoon. De een heeft baat bij een psycholoog, de ander bij een coach en weer een ander bij een psychiater. Ik zou starten bij de huisarts. Die kent jou persoonlijk!
Wat mij direct opvalt is dat je inzicht lijkt te hebben in je problematiek. Beetje de weg kwijt en gedragen als 18 ipv 28 door een minderwaardigheids complex. Hoe heb je deze diagnose kunnen stellen?

Het lijkt mij overkomen als dat je er grip op hebt. Dat wat je eigenlijk zoekt goedkeuring en bevestiging is.

Misschien ben je gewoon een 28 jarige die op jongere mannen valt (waar niks raars aan is).

Enne, ik ben wat ouder dan 28 maar heb de neiging me zeker niet zo te gedragen. Want hoe gedraagt een 28 jarige zich dan? IK heb het nergens kunnen lezen in ieder geval.

Misschien is het helemaal niet zo complex maar ben je dat gaan denken.

Ga gewoon zijn wie je denkt te zijn. Dat weet je best. Je geeft immers aan in je laatste zin dat je je graag wil voor doen hoe je bent. Dat impliceert dat je het weet. En ik denk dat je het ook wel weet.

Ga gewoon lekker leven zoals je dat wil. Je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen om wie je bent.

Toegevoegd na 6 minuten:
En ja dan komt het zeker goed :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi antwoord!
Is er een probleem of wordt er een probleem gemaakt.
Ben het met je eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een goed antwoord
Dan ga ik ervan uit, dat je al psychologische hulp hebt (volgens mij heb ik dat ook bij een eerdere vraag/antwoord van je gelezen), mede omdat je diagnoses noemt zoals PTSS.
Of het helemaal 100% "goed" komt weet ik niet en dat weet niemand.
Misschien leg je de lat wel heeeeeeeel erg hoog voor jezelf en is het al meer dan voldoende als je leven weer fijner wordt?
En ja!!! Dat kan en dat kan ik zeggen, want ook ik heb o.a. PTSS en heb deze ervaring. Nooooit neverever gedacht, dat dit mogelijk was.
Waar ik enorm veel baat bij heb is:
- EMDR
http://www.emdr.nl
- mindfulness
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mindfulness

...en kei- en keihard aan mezelf werken, mede met hulp van een psycholoog.
Dit is mijn weg en dat wil niet zeggen, dat deze hulpbronnen ook voor jou werken. Maar misschien heb je er iets aan en informeren kan natuurlijk geen kwaad.

Je schrijft "ik ben niet meer wie ik ben".... op dit moment in je leven ben jij JUIST exact degene die je bent!
Staar je niet blind op hoe je graag zou willen zijn of hoe je was in je verleden.
In je verleden was je ook dat kleine kind, dat niet kon lopen en in de luiers in de wieg lag. En die wil je vast niet meer zijn ;-)
Zoals je nu bent, dát ben je: het is zoals het is. Als je dat kunt inzien en aanvaarden, dan is je weg open om je problemen onder ogen te gaan zien en ermee aan de slag te gaan. Niet makkelijk waarschijnlijk, maar een weg met enorme mogelijkheden!
Ik wens je een hele mooie weg toe!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel. De voor mij belangrijkste opmerking is: ..... op dit moment in je leven ben jij JUIST exact degene die je bent. Het voorinzicht kan via inzicht tot transformatie leiden. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel.
Ik vond dat heel belangrijk om te benoemen
Helemaal eens met je laatste zin!
ik sluit me aan bij de gegeven antwoorden,

Dat wat je hebt meegemaakt , dat ben je niet .

Met de juiste professionele hulp en je eigeninzet = hard werken kan je je eigen persoonlijkheid weer naar boven halen .

verander wat je niet accepteren kunt ,
accepteer wat je niet veranderen kunt .

dit is een waar woord die mij een eind op weg heeft geholpen .....

succes .