Welke vitamines of voedingsmiddelen kunnen helpen om fit te worden na een operatie?

Ik heb 2 operaties in 6 wk gehad. De eerste duurde meer dan 12 uur. Nu krijg ik er nog een en ben nog steeds niet fit van de voorgaande. Ik heb steeds ontstekingen ben zwak en moe.
Welke vitamines, voeding enz. kunnen mijn lichaam helpen te herstellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Allereerst: Sterkte de komende tijd.

Je kan het beste gewoon gezond en gevarieerd blijven eten. Eet wel in kleine porties, dus niet 3 maaltijden, maar bijvoorbeeld 6 kleinere maaltijden, zodat je de energie-inname geleidelijk verdeeld. Daarnaast zou je voor je vitamines een multivitamine (kauw)tablet kunnen nemen, dan krijg je van alles in elk geval binnen.

Tenslotte: soms wil je geest heel veel, maar is je lichaam er nog niet aan toe. Luister goed naar je lichaam. Wil het nog even niet, vraag gewoon hulp van je naasten. Slaap goed en ga optijd naar bed. Dat scheelt enorm bij een goed herstel.

Toegevoegd na 1 minuut:
En het is niet raar dat je na 6 weken nog niet fit bent van een operatie van 12 uur... Je lichaam heeft een flinke klap en kreeg erna nog een klap.. Dat duurt een tijd... Ga uit van een totale hersteltijd van 1 jaar voor je weer de "oude" (voor zover dat mogelijk is) kunt zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het beste is gewoon rust en slapen gewoon lekker lui doen en niet teeeee veel eten gewoon normaal eten iets van vier broodjes persagentschap ofso ik weet niet hoe oud je bent en gezond avond eten lijkt me het best nog sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoelde perdag want er stond iets heel raars ( komt door automatisch veranderen)