Heeft iemand ervaring met ganglions?

Een ganglion is een omkapselde holte die gevuld is met geelachtige glijstof. Het ganglion ontstaat vanuit het gewrichtskapsel of vanuit een peesschede. Het komt het meest voor aan de pols, meestal aan de rugzijde, soms aan de binnenkant van de pols.

Ik ben hier al 3 keer aan geopereerd, maar ze komen steeds terug !! Het is erg pijnlijk omdat ze bij mij onder een pees zitten, die pees komt dus strak te staan, hij zit boven op mn pols, op het buiggewricht zeg maar. Erg vervelend omdat ik mn pols niet goed kan buigen nu en ik nu ook last krijg van alle kleine gewrichtjes in mn pols die vast gaan zitten en waarvoor ik ook al fysio heb gehad.
Er is ook al geprobeerd ze aan te prikken en leeg te zuigen, en weg te drukken maar niks helpt. Weet iemand misschien nog een andere oplossing?

Toegevoegd na 52 minuten:
Met een boek op slaan is al geprobeerd, wegdrukken.. en lijkt me niet zo handig om dat te doen als er pezen en zenuwen boven liggen.

wat is zilverwater?

Toegevoegd na 22 uur:
jammer dat er soms niet goed gelezen wordt, hierdoor krijg ik antwoorden waar ik weinig aan heb bijv chirurg naar laten kijken terwijl ik er al 3 keer aan geopereerd ben !!En snap niet echt waarom ik die duimpjes naar beneden krijg... is het echt een rare vraag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Je zou compressen zilverwater kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een boek hard op slaan. het is gewoon vocht dat weer wordt verwerkt door je lymfestelse.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er ook geen gehad op mijn pols. Ik had alleen minder last van als jij. Hij zat wel in de weg ivm buigen van mijn pols. Maar ik had er alleen pijn aan als ik hem per ongeluk stootte ofzo.
Mijn huisarts heeft hem eerst geprobeert weg te drukken, wat niet lukte. Maar een operatie heeft ze afgeraden. Dit omdat de kans dat ie terugkomt zeer groot is.
Na idd allerlei dingetje geprobeert te hebben, heb ik het maar opgegeven en laten rusten.
Nu 2 jaar later is hij ineens gaan slinken en inmiddels helemaal verdwenen. Dus ik denk dat de enige oplossing is: Vooral met rust laten en veel geduld hebben. Uiteindelijk verdwijnt ie vanzelf weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb er geen ervaring mee. Misschien is het een idee om een een andere chirurg naar te laten kijken en je probleem voor te leggen.