Is het gevaarlijk om een nevel van schoonmaakazijn en middel in te ademen?

Ik vul een plantenspuit met schoonmaakazijn- en een willekeurig schoonmaakmiddel. Die nevel die uit de spuit komt is dat gevaarlijk als je dit in ademt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
30.6K

Het beste antwoord

Ja, azijndampen of -nevels hebben een 'etsende' werking op de slijmvliezen. Als je ze inademt, beschadig je dus mogelijk je neusslijmvliezen en je longslijmvliezen.

Waarschijnlijk voel je zelf meteen dat het niet goed is als je het inademt! Het slaat enorm op je luchtwegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is toch enige voorzichtigheid geboden daar je niet zeker weet welke chemische reactie er onstaat ,zeker moest er sprake zou zijn van een of ander chloorproduct.
fremar
11 jaar geleden
Nooit 2 chemische middelen samen mengen, en dat zal vast ook wel op de flessen staan.
Als je zorgt dat de boel goed geventileerd wordt, en je gebruikt alleen de schoonmaakazijn verdund, is dat echt niet meteen levensbedreigend. En omdat het stinkt laat je het wel uit je hoofd om niet te ventileren.
Als je 2 stoffen zomaar mengt kan het al gevaarlijk zijn voordat je nevelt. Bij het samenvoegen kan het heet worden en gaan spatten en brandwonden opleveren
anneliez