waarom moet ik vaseline smeren op mijn brandwonden in mijn gezicht?

Ik heb op oudjaarsavond vuurwerk in mijn gezicht gekregen. Met als gevolg een grote schaafwond op mijn kin en eerste graadsverbranding in mijn gezicht. Wat is nu het nut van vaseline smeren op mijn gezicht? Is het noodzakelijk? Zoja, wat doet vaseline nu eigenlijk met de wondjes?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Nooit iets op brandwonden smeren!! Naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ban allang geweest!!!! Ze hebben mij zelf vaseline voorgeschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in dat geval is het om de huid soepel te krijgen en de wond zo beter en met minder pijn te laten genezen (dat was mij verteld bij de eerste hulp)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe langer je blijft smeren, hoe soepeler de huid blijft, en hoe minder kans op littekens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op een eerstegraads brandwond vind ik dat, uiteraard na de eerste hulp, dus koelen, nog niet zo'n gek advies. Doe ik ook, hoewel ik daar de ietwat comfortabeler vette gazen zoals Biogaze voor tot mijn beschikking heb.