mogen 11/12/13 jarigen kleurlenzen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je van die effectlenzen 'voor feesten en partijen'? Mijn dertienjarige dochter wil ze graag, en dat mag ze van mij niet. Je moet echt aan de lenzen wennen en je moet ze ook heel netjes onderhouden om er geen gedoe aan je ogen mee te krijgen (oogontsteking e.d.). In plaats van effectlenzen heeft ze nu opplakbare punt-oren gekregen.

Antwoorden (2)

Er zijn meerdere factoren die een rol spelen in het besluit of een individu geschikt is voor het dragen van contactlenzen. Deze factoren verdubbelen zodra het gaat om iemand die jonger is dan 15 jaar. Het is de vraag of een kind oud en volwassen genoeg is om contactlenzen te dragen. Factoren als de levensstijl van het kind en de mate van de oogafwijking tellen mee. In welke mate het kind verantwoord met de lenzen om kan gaan is echter de hoofdfactor. In het algemeen kan daarom niet gesteld worden dat een 11-, 12- of 13-jarige daar geschikt voor is. Het hangt helemaal van die persoon af.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige correcte antwoord, +
Het lijkt mij niet verstandig om als 12 jarige kleurlenzen te dragen. Wanneer je niet weet hoe je ze moet gebruiken, is er een kans dat ze verkeerd ingebracht worden en het oog beschadigen.