hoe kun je een tampon het beste er uit halen?

een tampon inbrengen gaat wel, maar als die eenmaal erin zit doet het verschrikkelijk veel pijn en kan ik me niet goed bewegen (hij zit wel ver genoeg erin) dus haal ik hem er meteen weer uit, alleen doen dit ook erg pijn en lijkt het wel alsof hij zit 'vastgezogen' wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (5)

Misschien van die mini's kopen. Al moet je die wel vaker wisselen als de normal. En ik denk toch dat het niet ver genoeg ingebracht is. Als het ver genoeg zit en niet te groot kan het haast geen pijn doen. (klinkt gek) maar gewoon verder inbrengen en met je vinger door duwen. Of tampons met inbrenghuls kopen. Succes!

Toegevoegd na 56 seconden:
En tijdens het uit halen voorzichtig trekken en ontpsnannen. En uitademen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt dan misschien een te groot formaat tampon, neem een kleinere of probeer je tampon nog verder te duwen.
Een tampon doet inderdaad pijn bij het eruit halen als hij niet is volgezogen. Als het pijn doet kun je het het best nog een kwartiertje laten zitten en het daarna opnieuw proberen. Als je te vaak een tampon verwisselt terwijl hij niet ''vol'' is kun je kleine wondjes krijgen. (tampon droog, huid vochtig, plakt!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kun je kleine wondjes krijgen???? dacht het toch echt niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, als je huid aan iets plakt en je trekt het los, trek je soms ook huid los.
Soms wil je tampon er niet uit. Dan doet het pijn als je aan het touwtje trekt en durf je dat daarom niet goed. Of je kunt trekken wat je wilt, maar je voelt van binnen een soort weerstand.
Het komt wel vaker voor dat het wat pijn doet om een tampon te verwijderen. Dat komt omdat de tampon intussen groter is geworden dan toen je 'm in deed. En ook omdat je vagina dan een beetje droog is. De tampon heeft immers alle aanwezige vocht geabsorbeerd.

Wat kan helpen is om je tampon iets vaker te verwisselen, dus voordat hij veel groter is geworden. Het is ook belangrijk om je goed te ontspannen voor je de tampon eruit trekt.
Ga rustig zitten, op het toilet bij voorbeeld, en ontspan je bewust. Haal een paar keer diep adem en blaas goed uit. Want als je gespannen bent dan gaan je spieren tegenwerken. Je vagina loopt schuin naar achteren. Als je aan het touwtje trekt, trek dan het touwtje schuin naar voren, van je lichaam af dus.
Wat je ook nog zou kunnen doen is een beetje vaseline of glijmiddel aan je vinger, en daarmee even in je vagina gaan voor je aan het touwtje trekt. Dan glijdt de tampon wat beter.

http://www.netdokter.nl/index.cfm?act=thema.tonen&thema=2&subthema=16&info=236
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan het vaginisme zijn? Ik weet niet of je seksueel actief bent, maar bij vaginisme gaat alles wat je in je vagina wil stoppen niet goed. Bij sommige vrouwen doet het alleen wat pijn, bij anderen is het compleet onmogelijk om seks te hebben of tampons te gebruiken.

Weet je zeker dat dit niet zo is, probeer dan eens een kleinere maat tampons of hem op een andere manier inbrengen. Veel vrouwen doen dat liggend, terwijl ik dat bv alleen zittend op de wc kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer eens de mini's, en dan op de dag van je hevigste ongesteldheid. Meestal de 2e dag. op dagen dat je niet zo erg vloeit, toch maar een verbandje nemen.