In welke eten of drinken zit veel vitamine B?

Ik ben 16 jaar en wil namelijk groeien,en heb gehoord van mensen dat het helpt door veel eten of drinken met vitamine B te drinken of te eten.
Alvast erg bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (3)

Hey,
Ik slik sinds vandaag pilletjes waar vitamine B inzit omdat ik mn haar wil laten groeien, veder denk ik dat het in Banaan zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In BINAS Tabel 82B staat dat vitamine B vooral aanwezig is in:

B1: brood, granen, melk, vlees, aardappelen, groenten en gist.
B2: melk, vlees, brood, graanproducten, groenten en ook gist.
B3: melk, aardappelen, vlees en groenten.
B4: brood, groenten, vlees, melk, eieren en gist
B: lever, kaas en melk
b6: vlees, eieren, vis , aardappelen. peulvruchten en rijst
b7: vlees, brood, vis, aardappelen, melk, groenten en fruit.
B12: lever, vlees, vis, melk, kaas en eieren.

Dus in het kort gewoon veel brood, granen, melk, vlees, groenten, gist,graanproducten, groenten, fruit, lever, kaas, eieren, peulvruchten, rijst en vis eten en dan kom je er heus wel. Oftewel gewoon door blijven gaan omdat je moeder dit vast wel elke avond voor je op tafel zet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vitamine B heeft geen invloed op de groei. Het is wel een belangrijke vitamine en komt voor in een gezonde voeding. De vitamine B groep speelt o.a. een rol bij:
•omzetting van voedsel in energie
•de vorming en het functioneren van zenuwcellen
•geestelijk welbevinden
•de huid
•de vorming van rode bloedcellen en hemoglobine
•het geheugen

In de volgende voeding zitten veelal verschillende B-vitaminen.
Volkoren-graanproducten, vlees, peulvruchten, melk, groente, aardappelen, ei lever, groene groenten, noten en zeewier.