Wat hoort er allemaal in een noodpakket?

Als er een ramp gebeurt, of een overstroming, of een aardbeving, wat dan ook. Dan heb je een noodpakket nodig, maar wat hoort daar allemaal in?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Past allemaal in een kleine rugzak: voeding (wat fijngemalen musli), een campingasbrandertje, een lichtgewicht pannetje, een stormaansteker, een pakje shag, opwindoplaatbare radio en zaklamp, een warmtedeken, een kompas, wat medische spullen (rol rekverband, steriele gaasjes, schaartje, naald en draad, druppelflesje met opgeloste huishoudsoda voor desinfektie, leukoplast, een mitelladoek, pleisterrol, aspirine, valeriaan, caffeinetabletjes, vitaminetabletjes) en een paar sokken, stel ondergoed, reinigingsdoekjes en een touw, visdraad met haak, een multitool.

In huis voor een week te eten en te drinken en vergeet vooral de chokola niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

kijk op deze site voor het noodpakket
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pleisters , betadine jodium , vitamine C, water ( flesjes ) , blikken met bonen , blikopener , kaarsen, FM radio op batterijen, watervaste lucifers, metaalfoliedekens waar je mee warm blijft .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat verstaat men onder een ramp.
zo'n ramp die in haiti is gebeurt heb je weinig aan een deken ,radio,pleisters.
dat noodpakket met inhoud is goed als je je nog kan bewegen na een stroomuitval.
als je leest wat er in het noodpakket zit heeft ieder mens al zoiets in huis .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de samenstelling van het originele noodpakket
sterk tekort schieten.
Met een radiootje, een zaklamje en een oa. paar waxinelichtjes kom je niet ver.
Het heeft er de schijn van dat de Staat dit eerder als een zoethoudertje voor eigen tekortschieten bedacht heeft dan dat het voorgestelde noodpakket echt zoden aan de dijk zet.
In een echte noodsituatie zijn noodrandsoenen, ORS een uitgebreide verbandskist met medicijnen , veel schoon water en verdedigingmiddelen tegen plundering, materiaal tegen onderkoeling en zelfs een kleine hoogwaardig rubberboot voor gebieden die laag liggen een onmisbaarheid.
Voor het geld waarmee de "noodpakketcampagne "gevoerd is, had men iedereen zo'n pakket kunnen geven.
Het eerste wat je zal ondervinden in een noodsituatie is het schomelijk tekortschieten van het pakket, zoals het geadviseerd is.
Dit is mijn mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het aan mij ligt, sluit ik mij volledig aan op de antwoord voor mij. Maar er ontbreekt bij allen één ding die ik zelf toch belangrijk vind. Vooral in een warme, droge zomer of in het buitenland.

Een zoutoplossing om uitdroging en/of diarree tegen te gaan. Dat zijn beide problemen die je niet wilt hebben in de warmte.

Nu valt dit in Nederland over het algemeen mee, maar je zult maar komen te staan met +30 graden.

Dit sluit water natuurlijk niet uit! Dat is noodzaak nummer 1.

Toegevoegd na 50 seconden:
Sorry voor mijn taalfout. Het is natuurlijk HET antwoord voor mij.