Wat gebeurd er als je kraanwater injecteert bij jezelf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
23.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of in een spier?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is de achtergrond van deze vraag?

Antwoorden (2)

In de zorg en bij militairen die moeten leren injecteren gebruikt men daarvoor een
fysiologische zoutoplossing en geen kraanwater.

Wat er kan gebeuren als je water injecteert in je bloedbaan:
De rode bloedcellen gaan water opnemen en barsten (hemolyse) omdat
water en bloed niet dezelfde samenstelling hebben.
Dit geldt zelfs ook voor speciaal "water voor injecties" wat heel zuiver en heel steriel is en bedoeld is om bepaalde medicijnen te verdunnen.

Kraanwater is hartstikke gezond om te drinken, maar hoort niet in je bloed.

Toegevoegd na 12 minuten:
Wat er precies gebeurt hangt van veel dingen af,
maar een hartaanval kan er wel plaatsvinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Injecteren kan ook onderhuids of in een spier, is niet altijd direct in de bloedbaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je demi-water injecteert direct in je bloedwater, dan zal dat effect hebben op je bloedcellen en kunnen deze ontploffen. Normaal kraanwater bevat zouten, vandaar dat het elektriciteit kan geleiden. Dus de kans is er bijna niet dat deze ontploffen. Goed antwoord verder!
Als er al water geïnjecteerd wordt dan is het steriel water, nooit kraanwater omdat dat bacteriën kan bevatten met als gevolg dat je daar ziek van kan worden.
Subcutaan(onderhuids), (steriel) water injecteren kan dienen als een vorm van pijnbestrijding, wordt wel gebruikt bij rugpijn tijdens een bevalling.

Toegevoegd na 11 minuten:
Naast hoe je injecteerd, is het ook een verschil hoeveel je injecteerd.
Een beetje water in je bloedbaan zal opgenomen worden in je lichaam en is minder erg als een luchtbel.