Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Een psycholoog is een bedrijfs- of een klinisch psycholoog en heeft een universitaire studie van 5 jaar achter de rug. Het beroep van psychotherapeut is tot op de dag van vandaag niet wettelijk geregeld. Concreet wil dat zeggen dat iedereen zich als psychotherapeut kan vestigen. Doorgaans heeft een psychotherapeut een opleiding in de psychotherapie gevolgd, maar heeft hij niet noodzakelijk een basisopleiding in de menswetenschappen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een psycholoog verbetert door therapie de geestestoestand van de patient, hij mag echter geen medicijnen uitschrijven. Dit mag alleen de psychiater.

Toegevoegd na 3 minuten:
De psycholoog beoordeelt door middel van gesprek en vragen de geestestoestand van de patient en beslist n.a.v. zijn/haar gestelde diagnose welke behandeling nodig is. Therapie of medicatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Psychologie is een veel omvattend vak en handelt bijvoorbeeld over hoe we vormen waarnemen, over hoe het geheugen werkt, wat iq is, welke levensfases mensen doormaken enzovoorts voor mensen in het algemeen. Psychotherapie is specifieke hulpverlening aan mensen met geestelijke problemen. Neemt een psychiater je in behandeling dan bedrijft hij therapie.
Een psycholoog is weliswaar universitair geschoold maar geen arts. Psychiaters zijn artsen. Psychoterapeuten hebben in de regel een HBO opleiding. Ze mogen geen medicatie voorschrijven.

Toegevoegd na 21 uur:
Samengevat:
De Psychologie bestudeert hoe het orgasme reageert op de omgeving. Onee. Dat moet natuurlijk organisme zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zo is het wel, zie ook mijn antwoord. Iemand is het er niet mee eens( zie de minnetjes) jammer dat diegene niet zegt waarom. Hij/zij blijft daardoor op het verkeerde been staan. Omdat je ook gelijk hebt, van mij een+1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja die minnetjes. Er is iemand boos denk ik. Of beminnen ze me?
Dat is ofwel psychologisch danwel psychiatrisch. Hebben we het over algemeen of ziekelijk gedrag? Ik weet het niet. Vind het altijd een moeilijke kwestie normaal en abnormaal . Omdat het zo van de kontekst afhankelijk is denk ik. Zo bijvoorbeeld zelfmoordneigingen. Deze worden in de regel als kenmerk van een aandoening gezien. Maar het kan ook heel goed dat het juist een logische/normale/niet pathalogische reaktie is.
Ik heb eens gelezen dat een paard dat geen enkele kans ziet uit het water te komen niet meer gaat worstelen maar het hoofd onderdrukt. Dus is het een psychologisch verhaal. Maar als maar genoeg mensen zeggen dat dat niet normaal is, dat de kop ophouden moet, dan worden die neigingen ineens als ziek gezien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Psychologie lijkt op jouw manier van beschrijving wel filosofie! Wow, zo kan je het ook zien. Ach weet je, andermans psyche is moeilijk te lezen, al bestudeer je het je leven lang. Goede reactie.
Een psycholoog is iemand die menselijk gedrag bestudeert en tracht te verklaren.
Een psychotherapeut is iemand die psychologische kennis gebruikt om mensen met problemen te kunnen helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing