Kan een van een Siamese tweeling(alleen met het hoofd verbonden)sterven zonder voeding?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, hoor iedereen zonder voeding zal sterven, ook een siamese tweeling of een thaise drieling...

Toegevoegd na 1 minuut:
Je insteek is waarschijnlijk dat door het hoofd de voeding door het bloed aan die ander wordt gegeven en derhalve niet hoeft te eten, maar ook dat klopt niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja. Alles wat leeft, mens, dier of plant, zal sterven zonder voeding.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En daarmee is de vraag al beantwoord. Ik hoef al niet meer te reageren. Kan alleen nog beamen.
Bij deze ;-)
Nee, je kunt niet één van de tweeling voeden en de ander niet, zodat er maar ééntje overblijft.
Ten eerste is dat ethisch niet okay, ten tweede kan het medisch gezien ook niet....

Ik denk dat een chirurgische ingreep de meeste kans van slagen heeft over het algemeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat licht er helemaal aan hoe de siamese tweeling is opgebouwd. Ze kunnen namelijk met het hoofd, de borst, de schouder of de heup aan elkaar zitten. Vrijwel altijd is er sprake van een symbiose, waardoor ook voedingsmiddelen die door de een worden ingenomen bij de ander terecht komen. Pas als de scheiding zo volledig is dat er geen uitwisseling mogelijk is (in de regel : alleen de hoofden een klein stukje aan elkaar) zou het in theorie mogelijk zijn, maar zelfs siamese tweelingen met één hooft en twee lichamen kunnen in leven blijven.
Wanneer een helft van een siamese tweeling sterft, hoe ver gescheiden ze verder ook zijn, zal de ander binnen enkele dagen volgen. Het laten uithongeren van een halve tweeling zal dus boor beiden uiteindelijk fataal zijn. Je moet ze echt zien als één lichaam, één wezen. Zelfs wanneer er overduidelijk sprake is van twee persoonlijkheden. Alleen wanneer een operatieve scheiding 100 % succesvol is, gaan ze separate, onafhankelijke levens leiden.