Wat zijn de voordelen voor laatbloeiers?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor soort laatbloeier je bedoelt: een plant, iemand die laat aan verkering en sex begint, iemand die pas laat in de gaten krijgt wat hij met z'n leven aan moet, iemand die laat aan kinderen begint of nog iets heel anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
over het algemeen mensen die later dan gemiddeld ontwikkelen, zowel geestelijk als fysiek.

Het beste antwoord

Een belangrijk voordeel voor laatbloeiers is dat ze ook later zijn uitgebloeid.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Mijn gedachte? Nou, ze leren van de fouten die de vroeggroeiers (bestaat dat woord) maakten.

Toegevoegd na 27 seconden:
? achter 'bestaat dat woord'. (Moderators?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een eigen huis met echt bed in plaats van de eerste ervaringen door te flikflooien achter het fietsenhok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ze niet zo snel in een midlifecrisis zullen terechtkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laatbloeiers hebben op andere terreinen toch ervaring opgedaan wat al te onrealistische verwachtingen kan temperen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Dat ze meestal winterhard zijn.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat je vaak al een veel beter beeld hebt van wie je bent en wat je wil, voordat je hals over kop verliefd wordt en je in iemands armen stort.... En daarna, als je eenmaal 'in bloei staat', makkelijker belangrijke beslissingen kunt nemen over je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ze wat langer echt van hun jeugd kunnen genieten en kunnen ontdekken wie/wat ze zijn en wat ze willen
14 jaar geleden
Beter een laatbloeier, dan een vroegknoeier....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent nooit te oud om te leren .......dus eens zie je het licht ! En maakt het niets uit. De een leert nu eenmaal dingen sneller dan een ander. Je bent zoals je bent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als laatbloeier heb je meestal alles op de rails ,huis baan geld ,en kun je als alles mee zit onbezorgd aan de dingen beginnen ,die je op dat moment graag wil .
Het voordeel ...........GEEN STRESS over dat alles .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je als laatbloeier veel meer kunt genieten van wat je bereikt, omdat je als jonge twijg de dingen waarschijnlijk eerder als vanzelfsprekend zult beschouwen.
14 jaar geleden
De bekendste laatbloeier is iemand die pas op latere leeftijd zijn aanleg laat blijken. Het wil per definitie dus niet zeggen dat zij "al volwassen en gesetteld" zijn.

Eigenlijk staan ze aan de vooravond van het leven zelf, bezig zichzelf in de wereld te zetten.
Voordelen? Ik denk dat zij evenwichtig, leergierig en doelgericht door het leven gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laatbloeiers hebben het vordeel dat ze in het voorjaar niet te maken hebben met nachtvorst ,maar het nadeel dat ze in de herfst vaak te maken hebben met veel regen,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk zelf dat er niet zoiets bestaat als laatbloeier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ze een voorbeeld kunnen zijn voor de "vroegbloeier"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als laatbloeiers laat aan kinderen beginnen zijn het betere ouders dan zij die ze al hadden voordat ze kinderen wilde...

Dus wijsheid komt met de jaren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat je een hoop leuke dingen hebt kunnen doen zonder jengelende kinderen om je heen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen voordeel aan laatbloeier zijn. Het is je overkomen als het zo gaat.
Er zitten overigens ook geen nadelen aan hoor. Zolang je jezelf nog kan zien als "jong en levendig en zelfs se*y" , ondanks de grijze haren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi verwoord+