Wat is een voordelige zorgverzekering voor een 20 jarige vrouwelijke student?

Ik heb geen extra dingen nodig als fysiotherapie of tandartsverzekering. Het zou wel prettig zijn als de pil vergoed zou worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Zekur biedt een verzekering voor jongeren vanaf 77,25 (=met eigen risico van 850€) of 92,50(met eigen risico van 350€)
Het is maar net wat je doet met dat eigen risico, zoveel verschillen de verzekeraars niet qua kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan ook kijken bij anderzorg of 'defriesland.nl'
zelf heb ik ditzo. heb je vrije keus in zorgaanbieders. en zeker niet te duur ook.
Verder max eigen risico iets om te overwergen zeker als je je gezond voelt.
350 -verplicht max is 850. mocht het helemaal misgaan dan ben je 500 min je korting (+-250) extra kwijt. dus +- 250. 850 achter de hand houden is het devies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anderzorg is de goedkoopste.
ps pil is niet zo duur, en voordeliger als je deze zelf betaald dan hier een te dure verzekering voor te moeten betalen!

Je pakt bij anderzorg allen basis verzekering met de hoogste eigen risico (moet je wel rekening houden dat je 850 euro evt zou moeten betalen bij bijv ziekenhuisopname)
Dan betaal je 72,25 euro per maand. Maar je krijgt nog zorgtoeslag van hoeveel? 81 euro is het meeste,......Dan KRIJG je dus 8,75 euro in het gunstigste geval. Maar vaak moet je nog 2, 25 euro per maand ziektekostenverzekering betalen.

Je enige kosten kunnen dan zijn dat jaar 850 euro eigen risico.

Je gebruikt de pil,..die betaal je dan gewoon per maand zelf, dat is nog altijd voordeliger dan een aanvullende verzekering betalen!