Hoe kun je iemand vertellen dat je er voor haar bent?

ik ben een tiener, en wil dat aan iemand van het andere geslacht vertellen, hoe kan ik dat het beste zeggen? Zonder dat ze meteen denkt dat ik haar leuk vindt, of dat ik haar alleen als ''vriendin'' zie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Zorg ervoor dat je er bent wanneer het nodig is.... Stel - gewoon een voorbeeld, he! - dat je weet dat je vriendin vaker wordt lastig gevallen door andere tieners of een enge vrouw, en je weet de lokatie waar het wel eens gebeurd, ga er dan eens onopvallend posten wanneer je weet dat vriendin er langs moet. Dan kun je bijspringen wanneer het nodig is! Je kunt haar ook helpen als je ziet dat ze een platte band heeft of met zware boodschappen sjouwt. Maar je kunt haar natuurlijk ook aandacht geven wanneer je ziet dat ze verdrietig is. Gewoon bij haar zijn kan ook al helpen, ook wanneer je gewoon luistert, geen vragen stelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je het moeilijk vindt om het te zeggen, schrijf dan een briefje of kaartje.

Schrijf wel helemaal vanuit je hart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg het gewoon "als er iets is, dan ben ik er voor je"
Of zeg dat je voor je echte vrienden er altijd bent, dus ook voor haar :)
Het is juist mooi als iemand dat tegen je zegt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mailtje met een paar zinnen.

Hoi xxxx,

ik merk dat je bet best moeilijk hebt. wil je even laten weten dat ik er graag voor je wil zijn als je je verhaal kwijt wilt.

grz,
jouw naam

Of een mailtje met een ingeplakt plaatje met toepasselijke tekst.

Lief van je, trouwens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt haar bijvoorbeeld zeggen: 'Zoek er niet meer achter..maar ik wil er gewoon graag voor jou zijn..zonder enige bijbedoeling'

Wat je ook kunt doen is een gedicht voor en aan haar schrijven waarin je aangeeft dat je haar je vriendschap aanbiedt en dat je er daarom altijd voor haar wilt zijn.

In het laatste couplet kun je dan nog extra benadrukken dat je vriendschap..alleen maar vriendschap inhoudt..en..

En dat jij dus zeker niet de bedoeling hebt via een omweg een relatie met haar aan te gaan. Duidelijker kan het niet, lijkt mij.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door haar op msn/sms te zeggen dat je voor haar bent. dat je achter haar staat wat er ook gebeurd. dat je achter haar antwoord staat als ze zich daar fijn bij voelt.

eigen ervaring
nu vind ze me leuk:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt haar dat het beste vertellen door er in de gevallen waar het ertoe doet gewoon "te zijn". Daden zeggen meer dan woorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft het voor mijn gevoel niet te mailen, op msn te zetten, of te sms sen. Als je er weer eens voor haar bent, zeg dan tegen haar, dat je er altijd voor haar zult zijn als ze het moeilijk heeft. Geef hierbij aan, dat vrienden er altijd zijn voor elkaar. Pas wanneer je merkt dat zij er meer in ziet, moet je benadrukken dat het vriendschap betreft. Een heel goede vriendschap!