Aan welke voorwaarden moet een vriendschap voldoen?

Ik krijg af en toe het gevoel dat ik bij sommige vriendinnen tekort schiet simpel omdat ik geen type ben dat heel graag samen een dagje meiden dingen gaat doen, of een middagje gaat shoppen, of uren aan een telefoon kan kleppen..Ik ben graag alleen of met mijn partner en veel vriendinnen hebben een vriend die weer bevriend is met hem dus doen we veel activiteiten al met zijn vieren.. om dan ook nog eens apart af te spreken zoek ik dan niet..maar als ze me nodig hebben ben ik er altijd, ongeacht wanneer of waarom...kan goed luisteren en spring in waar nodig is..Dat is toch ook een vorm van vriendschap?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Vriendschap is dat je voor elkaar klaarstaat.
De voorwaarde is dat je beide dezelfde verwachtingen heb van een vriendschap.
Zolang jou vrienden er geen problemen mee hebben dat je niet vaak apart wil afspreken is er niks aan de hand. Maar ik denk dat dat dat juist het probleem is. Anders zou je deze vraag niet stellen.
Je kan je vrienden uitleggen wat je hier aan ons ook probeert te vertellen. Dan kunnen je ze begrijpen en weten ze waarom je vaak niet apart wil afspreken. Voor hun kan het door onbegrip voelen als een afwijzing. Je vind hun wel goed genoeg om met anderen erbij af te spreken, maar nooit alleen. Leg het uit en je zal merken dat ze je minder vragen voor single afspraken. Maar ook dat ze je begrijpen als je een keer nee zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Als ik dit zo lees ben je een prima vriendin, het gaat er inderdaad om dat als ze je nodig hebben dat je er voor ze bent.
Je hoeft niet persé de dingen leuk te vinden die zij doen en als zij goede vriendinnen van jou zijn, dan respecteren zij dat ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan bieden wat je te bieden hebt. Je denk dat je jezelf niet moet veranderen om een *betere* vriend te zijn voor iemand die houd van het fysieke samenzijn. Als het echte vrienden zijn weten ze wel wat ze wel en niet van jou kunnen verwachten, en dat accepteren.

Toegevoegd na 58 seconden:
Je denk dat je... = Ik denk dat je...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij er altijd bent als hun je nodig hebben ,dan ben je toch een echte vriendin.
En jij zoekt rust bij jezelf of samen met je partner,daar kan een echte vriendin van jou niets op tegen hebben lijkt mij.
Echte vrienden en vriendinnen die respecteren dit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik het zo lees ben je een prima vriendin. De waarde van vriendschap is voor iedereen anders. Ik hou ook niet van uren telefoneren, winkelen enz. En vriendinnen die jou goed kennen zullen je waarderen om wie je bent. Bovendien doe je met de ene vriendin weer andere dingen dan met de andere. De enige voorwaarde voor vriendschap is dat je elkaar "verstaat".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriendschap heb je als je bij iemand aanbelt en je hoeft niets te zeggen of uit te leggen en je mag binnenkomen... Dan heb jij vriendschap met die bij wie je aanbelt... Is dat ook zo met die ander als die bij jou aanbelt en die mag zonder te praten binnen, dan spreek je pas over vrienden en vriendschap...

Nee is geen vorm van vriendschap wat jij beschrijft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Als de werkster bij me aanbelt mag ze naar binnen en ze hoeft niets te zeggen of uit te leggen. En toch zijn we niet bevriend...
Het had wel mijn verhaal kunnen zijn :)
Ik ben ook graag alleen, of samen met mijn partner.
Wij hebben een goed bevriend stel, maar lopen de deur ook niet plat bij elkaar.
Als ik ga shoppen, doe ik dat het liefst alleen..
Maar vriendschap gaat bij mij verder, bij èchte vrienden hoef je niks uit te leggen, daarkun je gewoon jezelf zijn, komen, als je zin heb.

Er zijn als de ander je nodig heeft, vind ik ook een vorm van vriendschap, maar bij echte vriendschap moet je ook nee, kunnen zeggen, als je eens geen zin hebt.
Anders krijg je weer zo van die verplichtingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft is dat respect voor mekaar is een voldoende voorwaarden. Dus mekaar aanvaarden zoals we zijn. Het kan niet anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker is dat een vorm van vriendschap, maar wel een eenzijdige. Pas op dat jouw vriendinnen je niet gaan misbruiken. Jij geeft maar wat krijg je terug.?
Wees een beetje voorzichtig.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wederzijds respect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vriendschap moet voldoen aan wederzijds respect, vertrouwen, de persoon nemen zoals hij of zij is, er voor elkaar willen zijn, een luisterend oor, kritiek kunnen ontvangen van degene mits terecht. Vriendschap hoeft niets met activiteiten te maken hebben. Puur er voor degene zijn in voor en tegenspoed! Er staan geen wetten voor hoe vaak je elkaar moet zien en of je je verplicht voelt te moeten bellen +/- 1 x p. week, vriendschap heeft geen enkele verplichting van moeten, vriendschap voelt aan weerzijde oke.. wees vooral jezelf, daar ontstaan de beste vriendschappen uit.