is het waar dat als je gemeenschap met iemand hebt er een zielse band tot stand komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (9)

Nee. Het is vleselijk contact.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een wonderlijke minnen? C+
Niet noodzakelijk, neem prostituees, die hebben niet met al hun klanten een 'zielse band'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol; even denkend aan hoe het anders zou zijn: nu weten we waar we moeten zijn, als we nog eens een spirituele bui hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krijg ineens een heel ander beeld bij een prostitue bezoek :)
Als er al liefde was tussen deze 2 personen, dan kan de liefde sterke worden door gemeenschap.
Als 1 of beide personen geen verliefdheid voelt, is het gewoon lust, en geen speciale band.

Toegevoegd na 1 minuut:
sterke = sterker.
13 jaar geleden
Nee dat zou onmogelijk zijn, want dan zou je met alle mensen waarmee je ooit sex hebt gehad, of gaat hebben in je leven, een "zielse band" hebben zoals jij het noemt.

Ik kan je verzekeren, dat een zielsverwant niet in grote getalen je leven binnen wandeld. Sommige mensen vinden er nooit 1, anderen hebben er maar 1, en weer anderen misschien een paar. Meer zouden het er niet kunnen zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, hoogstens een SOA.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi genieaal :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
linieaal, misschien? hihi
Het KAN waar zijn.
Immers, je hebt alleen gemeenschap met mensen waar je een speciale band mee hebt.

Uiteraard hangt het er van af hoe snel/hoe vaak je gemeenschap hebt. Hoe meer (wisselende) partners, hoe minder die band zal worden.

Maar als je met iemand sex hebt gehad, schept dat wel een band, maar die band zal niet altijd door iedereen ZIELS worden gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan maar is niet vanzelfsprekend bij iedereen zo. Bij sommige mensen kan zo'n band groeien tijdens de eerste ontmoeting, bij anderen komt die band pas tijdens de seks in zijn geheel tot stand. Seks is wel vleselijk contact en sommige mensen kunnen hun gevoel uitschakelen tijdens seks omdat het puur beroepsmatig is. Maar je gevoel voor elkaar kan wel degelijk groeien tijdens de seks als blijkt dat jullie hier elkaar goed aan voelen.
Het is zo dat je niet meteen moet denken dat het voor iedereen geldt die seks met elkaar hebben maar het is ook niet zo dat het onmogelijk is anders zou niemand zich qua seks maar tot 1 persoon aangetrokken voelen lijkt mij. Het verschilt per persoon, de ene is gewoon gevoeliger voor de erotische prikkels van een persoon dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Vrouwen willen dat wel graag - en hebben ook vaal erg veel moeite verliefdheid en geilheid uit elkaar te houden, of hebben de neiging verliefd te worden op de man die sex met ze heeft - maar mannen hebben er al beduidend minder moeite mee.
Sex is vaak wel leuker naarmate je meer een band met iemand hebt, maar dat is dus de geheel omgekeerde situatie.
Maar van sex zelf komt er niet een of andere zielsverbintenis tot stand ; dat zul je toch echt langs andere communicatiekanalen voor elkaar moeten zien te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dát zou even handig (of in andere gevallen héél lastig) zijn! Even seks, en hup, een 'zielse band'!

Maar nee dus, zo werkt het niet. Het is wel waar dat er bij seks (maar overigens ook bij knuffelen) stofjes in je lichaam vrijkomen die hélpen bij het ervaren van een band. Maar die stofjes creéren geen band. Daar heb je persoonlijkheden voor nodig, niet de IKEA-bouwpakketinstructie 'stop pin A in gat B'.