Waarom is exceem weersgevoelig?

Toegevoegd na 3 uur:
Helemaal fout geschreven het is natuurlijk eczeem..............

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je huid werkt eigenlijk als een barometer, en vertelt je daarmee meer dan je denkt...
Weer- èn temperatuurswisselingen, te droge lucht zijn niet goed voor je huid, maar vaak ook niet te voorkomen

Men staat er misschien niet zo vaak bij stil, maar je huid is méér dan alleen je buitenkant van het lichaam. Het is het grootste orgaan daarvan!
Aan je huid kun je zien hoe het met je gezondheid is gesteld....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heeft te maken met het vocht gehalte v/d lucht. Over het algemeen hoe droger de lucht hoe meer last van exceem. Je kan je huisarts vragen om alpha cortisoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je last hebt van eczeem heeft het vochtbalans de grootste impact. Aangezien we 4 seizoenen hebben wisselt de luchtvochtigheid regelmatig. Nu in de winter is er vaak droge lucht, mensen zitten binnen bij de kachel etc. Daardoor droogt de huis heel erg uit en gaat het irriteren. Het gaat jeuken en kan zelfs pijn doen, als je krast wordt het nog erger!
In de zomer gaat eczeem broeien en als je krapt krijg je vochtbultjes die het ook weer erger maken.

Om dit allemaal te voorkomen:
-niet langer dan 5-10 douchen (water droogt de huid uit)
-gebruik regelmatig zalf (krijg je bij de huisarts)
-zorg dat je huid zo min mogelijk last heeft van kou, warme kleren aan als je buiten bent.
-zorg dat je (huis)kamer lucht, dus geen verwarming aan en ramen dicht.