Is het zo dat het geen zin heeft af te vallen wanneer je de 65 gepasseerd bent?

Ik ben 66 jaar weeg 90 kilo. Heel graag zou ik mijn overgewicht kwijt willen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Afvallen en gezonder leven kan op elke leeftijd. Het kost misschien iets meer moeite, maar het kan wel.
Ik raad je wel aan om dit ond goede begeleiding te doen.
jodyenboyke
11 jaar geleden
Het is heel goed mogelijk om af te vallen. Maar stel reële doelen.
Mijn doel was om in 1 jaar 10 kilo af te vallen, dat is gelukt. Voor eind september wil ik nog 8 kilo afvallen, nu nog 5 te gaan. Gewoon gezond eten, gezonde tussendoortjes en dagelijks wandelen in een hoog tempo. Waarschijnlijk is het er ook niet in een paar maanden aangekomen.
Overigens eet ik 1x per week ongezond (friet+snack), maar ik zit sneller vol en luister beter naar mijn lichaam.
adriana
11 jaar geleden
Ik heb respect voor je moed om af te willen vallen en wil je daarmee veel succes wensen.Je mag gerust trots op jezelf zijn en ik hoop dat het je gaat lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Je bent nooit te oud om te leren"!.
Eetpatroon aanpassen. Naar die sportschool, advies inwinnen en je laten begeleiden voor opbouw. Succes, je kan het!!!!

Het beste antwoord

Nee, dit is zeker niet waar. Ondanks dat het voor u zwaarder zal zijn om kilo's te verliezen is dit zeker nog mogelijk. Ik heb wat praktische tips gevonden die u mogelijk kunnen helpen, naast gezonde voeding:

'Afslanken op de latere leeftijd is moeilijker, omdat het lichaam zichzelf een bepaald “standaardgewicht” aan heeft geleerd. Dit gewicht zal vaak niet overeenkomen met uw eigen streefgewicht en daarom zal dit streefgewicht onmogelijk zijn om te behalen, daarmee een hoop frustraties met zich meebrengend. Daarom deze belangrijke eerste tips:

Tip 1:
Zet realistische, korte termijndoelen, zodat u steeds opnieuw een volgende stap kunt maken.
Tip 2:
Beloon uzelf ook steeds als er weer een streefdoel is bereikt, dit motiveert en ondersteunt het afslankproces.
Tip 3:
Vertel anderen over het afvallen, vrienden, familie, kennissen en buren, zodat zij u ook niet zullen verleiden en zodat zij ondersteuning kunnen bieden in moeilijkere tijden. U bent de BOB, maar dan op voedingsgebied, zeg maar. Een paar hapjes mag, maar niet teveel.
Tip 4:
Probeer een maatje te zoeken om mee te bewegen. Gezonder eten is essentieel, maar hij gaat wel hand in hand met bewegen. Een beweegmaatje zorgt ervoor dat u minder snel afzegt en creëert ook gedeeltelijk gezelligheid, waardoor het makkelijker is om vol te houden.
Tip 5:
Kies een sport, die goed bij u past. Houdt u niet van de sportschool, begin er dan ook niet aan, kans is groot dat u het niet volhoudt. Bewegen is ook lekker wandelen, zwemmen of fietsen. Een dagelijkse wandeling van een half uur tot een uur kan al wonderen doen voor uw gezondheid en gewicht.'

Uiteraard kan een diëtist u helpen met een passend en gezond voedingspatroon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee hoor, leeftijd heeft hier heel weinig mee te maken.
Je motivatie is het belangrijkste.
Ik zie regelmatig oudere dames en heren in de sportschool die al wat ouder zijn.