Is een Kiwi Gold, net zo efficiënt voor de stoelgang als de Kiwi Green?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Geen idee. Maar ik zou toch eerder voor een andere vezelbron gaan voor een betere stoelgang. Lijnzaad bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig gebruik ik al lijnzaad!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ritsuka, waarom zou je niet voor kiwi's kiezen? Deze zijn erg gezond en hebben naast de laxerende werking nog vele andere goede eigenschappen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik bedoelde het alleen voor de vezels. Als je ze alleen eet voor de vezels, er zijn ook andere vezelbronnen.
Maar ze hebben uiteraard ook allerlei andere goede stoffen.

Antwoorden (1)

Ja, ze kunnen beide net zo effectief zijn:

'Het is bewezen dat de kiwi een natuurlijk alternatief is om de pijnlijke effecten van constipatie te verlichten, zonder enige invloed op de werking van andere medicatie. Bovendien smaakt dit groene vruchtje heerlijk fris en levert heel wat essentiële voedingsstoffen zoals vitamine C, E, kalium, magnesium en foliumzuur. Het hoe en waarom van dit natuurlijk laxeermiddel wordt nog verder onderzocht, maar waarschijnlijk zit het antwoord grotendeels in de voedingsvezels die uitzonderlijk veel water vasthouden'.

Dit wordt geschreven over zowel Zespri Green als de Zespri Gold.