Hoe kan het dat de één super kan tekenen zonder enige oefening, terwijl een ander na jaren oefening nog niet eens in de buurt komt?

Als ik kijk naar studiegenoten die ik al langer ken.. die kunnen van zichzelf zó mooi tekenen!
En dan probeer ik iets te tekenen. En dan komt er iets uit wat een 8 jarige nog beter kan.

Waar ligt dat aan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Talent. Iedereen heeft weer andere dingen waar die goed in is. Tekenen lukt me aardig, maar als ik begin te zingen... nou ja.. laten we zo zeggen dat een gemiddelde disco echt zo leeg is als ze mij "De hoogste tijd" van Andre Hazes laten vertolken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah, ik stel voor dat we ruilen van talent dan.;)
+1 voor een goed en leuk antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag.. zou graag iets zuiverder zingen. Collega's roepen altijd al: "Doe het nu niet" als ik weer aan wil zetten voor een meezinger :)
Anderen willen me al opgeven voor Idols, onder het mom van: Jou zenden ze zeker uit :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah.. 'jou zenden ze zeker uit'... daar zit je vast op te wachten of niet? ;)
Ik zou liever wat kunnen tekenen.. zingen doe ik wel onder de douche! :p

Andere antwoorden (10)

potentieel noemen ze dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangeboren talent... Net zoals Mozart kon muziek maken zonder les, of Nurieff kon dansen enz enz...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sluit me aan bij talent.
je kan iets of je kan het niet.
als je er aanleg voor hebt kan je wel iets nieuws leren.
zoals een instrument.
bij mij zit dansen in het bloed, de rest van de fam heeft geen ritme. dat kan je het ook niet leren denk ik.

ITS ALL ABOUT FEELING.

Toegevoegd na 1 minuut:
tekenen kan ik voor geen meter.
dat doet mijn zoon van bijna 2 beter ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rijmen kun je ook goed :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rijmen hahaha waar dan. of bedoel je dat sarcastisch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tekenen kan ik voor geen METER
dat doet mijn zoon van bijna 2 BETER :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha sorry. beetje dizzy en niet meer 100% allert. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hebben?
Het is ook een kwestie van creativiteit. Als je creatief bent heb je ook vaak veel fantasie en kun je van een simpele krabbel iets moois maken.Als je een naief schilderij ziet denk je;"dat kan een kleuter nog".Toch verdienen sommigen er heel goed mee.Niet iedereen vindt realisme mooi en dat wil men toch meestal als men tekent.Je wilt dat het ergens op lijkt.Tekenen hoeft toch niet goed te zijn?Er is altijd wel iemand die het aanspreekt of die het mooi vindt.Gelukkig verschillen smaken.Al kun je nog zo goed tekenen zul je toch altijd veranderingen willen aanbrengen.
amc
14 jaar geleden
Ik heb me vaak verwonderd over het verschil in houding tegenover muziekles en teken- of schilderles. In de muziek is het altijd aanvaard geweest dat muziek maken een combinatie is van aangeboren talent en een techniek die je je met vaak jarenlang oefenen eigen moet maken. Muzikale 'wonderkinderen' worden vaak gedwongen dagelijks urenlang te oefenen.
Bij tekenen of schilderen wordt er daarentegen gedacht dat het iets is dat je van nature kunt of niet kunt. Dat is dus niet zo. Natuurlijk heeft de een meer aanleg dan de andere, maar dan nog is het net als met muziek een kwestie van oefenen, oefenen, en nog eens oefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt af van je opvoeding/omgeving bij 't opgroeien, erfelijkheid en of je bepaalde ziektes (of lichte vormen daarvan, die misschien niet eens als zodanig bekend zijn bij de betrokkenen) zoals autisme hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat goed kunnen tekenen vooral ligt aan hoe goed je kunt kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is geheel afhankelijk van de opbouw van je hersenen. (of in het gewoon nederlands, welke talenten dat je hebt. In de meeste gevallen bijvoorbeeld zijn de mensen die goed zijn in het maken van muziek in dezelfde mate slecht in wiskunde. Dat komt omdat je met beide dingen in het grondbeginsel hetzelfde deel van je hersen gebruikt, maar dat uit zich via een andere weg. Zo is het in theorie mogelijk om van een muziekstuk een wiskundige formule te maken en andersom omdat je hetzelfde vraagstuk op meerdere wijzen kan oplossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk toch ook wel dat er een stukje erfelijkheid bij zit. Als ik zie hoe mooi mijn man en kinderen kunnen tekenen terwijl mij nog een fatsoenlijk huisje lukt, dan moeten mijn kids het toch volgens mij wel van hun vader hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iedereen heeft zijn eigen punten waar die goed in is en daar hoef je dan ook maar heel weinig voor te doen...alles is aan te leren alleen die zal er dan veeeeel langer over doen...kort maar krachtig maar zo zit het