Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

hoe snel het bloed geven gaat is afhankelijk van hoe wijd je aders zijn en hoe snel je bloed stroomt. Mijn aders zijn vrij dun en ik moest dan ook in een balletje knijpen om de vaart er in te houden. Geen reden om niet te geven...en als je na een maximum tijd (half uur, 3 kwartier of zo? dat weet ik niet precies) nog geen halve liter hebt gegeven stoppen ze toch. Dan maar iets minder bloed, nog steeds heel welkom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet zo lang, als je bedenkt hoeveel levens je ermee kan redden:

Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

http://forum.fok.nl/topic/1557841
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bloedgeven is meestal 'savonds, daar hoeven maar weinig mensen vrij voor te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij ons is het alleen overdag omdat het een mobiele sanquin is.
Het daadwerkelijk bloedgeven duurt tussen de 10 tot 15 minuten.

Als je binnenkomt vul je eerst een vragenlijst in, daarna wordt je bloed geprikt in je vinger om je hb te testen en je bloeddruk word gemeten. Zo nodig wordt je nog door een arts onderzicht, de eerste keer is er altijd een keuring door een arts.

Na het bloedgeven drink je nog een kopje koffie of thee.

Al met al ben je tussen met ongeveer een drie kwartier tot een uur klaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de intake al gehad en nu moet ik voor het eerst 'echt' bloed geven.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding