kan ik beter een warm of een koude pakking op mijn buik doen?

ben 3 wkn geleden geopereerd aan mijn buik. soort of keizersnede maar dan andere plaats. wond is dicht, maar heb last van buikspieren. het lijkt alsof er aan de binnenkant een enorme verdikking zit. ik heb hier vooral last van als ik moe word of op buik lig. ik ga dan ook verkrampt lopen of zitten. om de pijn tegen te gaan wat moet ik doen? asprines slij ik al. warme of koude pakking? meer rust?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Onderschat een buikoperatie niet. Daar heb je echt hersteltijd voor nodig 6+ weken rustig aan doen. Misschien ben je iets te enthousiast geweest. Je buikspieren zijn waarschijnlijk ook doorgesneden dus die moeten ook weer helen. Als je twijfelt over een ontsteking dan moet je echt even naar je huisarts.
Verder kun je proberen met warmte om de spieren wat te ontspannen (douchen of een warm bad kan ook lekker zijn). Mits het geen ontsteking is want dan is warmte niet wenselijk. Dus ik zou voor de zekerheid even langs je huisarts om een en ander uit te sluiten en verder rustig aan en iets langzamer opbouwen met activiteiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet nu niet wat de operatie was, maar als je bekijkt wat ze doen met de buikspieren om een buikoperatie te toen dan zul je begrijpen waarom het herstel zo lang duurt.
Dat je een gevoel hebt dat er een verdikking zit en dat je daar pijn van hebt dan kan het zijn dat er een ontsteking zit. laat dit zo snel mogelijk nakijken want een ontsteking in de buikholte is één van de dodelijkste ontstekingen die er zijn. Ik denk dat het enigste goede dat je kunt doen is zo snel mogelijk naar de dokter gaan liefst vandaag nog.
Warme of koude pakkingen gaan meer kwaad dan goed doen. Pijnstillers gaan het gevoel geven dat het beter gaat maar, maar de eventuele ontsteking of ander probleem gaat groter worden.
Robert