Indien je een zweepslag (spierscheurtje) had, en het is genezen, blijft dat dan altijd een zwakke plek?

Heb na zo`n anderhalf jaar er opnieuw last van op de zelfde plek namelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Bij de genezing van zweepslag ontstaat er littekenweefsel. En dat rekt niet zoals spierweefsel, dus daarmee is de hele spier minder goed te gebruiken en kan je dus sneller weer geblesseerd raken.
Ook kan die eerste zweepslag betekenen dat je sowieso gevoel voor bent.