hoe kan het dan mijn spiermassa is afgenomen in de afgelopen 2 maanden, terwijl ik juist 2-3 keer per week aan krachttraining doe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat je te zwaar traint, of niet genoeg rust neemt.
Of je voeding bevat niet genoeg eiwitten, waardoor je spieren niet goed kunnen groeien.

Toegevoegd na 53 seconden:
Of je training is niet effectief genoeg, je kunt ook verkeerd trainen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Als je meer calorieën verbruikt dan je binnen krijgt, val je af. Veel mensen die beginnen met sporten, vergeten dat hiermee hun caloriebehoefte ook toeneemt. Bij krachttraining resulteert dit dikwijls in resultaten die minder zijn dan de verwachtingen die de beginnende sporter heeft.
Het verhogen van de totale calorie-inname per dag, waarvan ongeveer 1,8 per kilogram lichaamsgewicht aan eiwitten, zal tot betere resultaten leiden.

Overigens mis ik de basis voor je conclusie. Hoezo is je spiermassa afgenomen? Zie je dit in de spiegel, merk je het aan de oefeningen die je doet, of geeft een elektronische weegschaal dit weer?
In geval van het laatste; niet al te serieus nemen! Ga af op de spiegel of meet met enige regelmaat de omtrek van je biceps, middel, nek, borst etc.