Wat kan het minste kwaad, een suikerklontje of een zoetje in de koffie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Schrik niet van mijn antwoord, maar het is allebei slecht! Zoetjes verstoren je stofwisseling en je wordt er indirect toch dik van. Zoetjes bevatten weliswaar minder calorieen dan suiker, maar je lichaam reageert wel op de zoetstof en je bloedsuikerspiegel krijgt een piek. Dit is slecht voor je bloedvaten en je krijgt na een korte tijd weer zin in iets zoets. Door dit mechanisme word je dik. Het allerbeste kun je vandaag nog beginnen je zoete smaak af te leren en weer gezond, natuurlijk te gaan eten. Toegevoegd na 56 seconden: Het hangt natuurlijk ook van de hoeveelheden af: Suiker bevat minder schadelijke stoffen dan zoetjes, maar wel meer caloriën. Nu is het wel zo dat een paar zoetjes per dag niet zó veel schadelijke stoffen bevatten dat je er ziek van kan worden. En een suikerklontje bevat ook maar 20 kcal, dat is ook niet echt veel.

Bronnen:
http://www.ingevanhaselen.nl/voeding/zoetj...

Een suikerklontje is gezonder! Heel veel suiker is ongezond maar heel veel zoetjes is nog ongezonder! Kwaad kan het in normale hoeveelheden allebei niet!

Ha, die Ren7; Daar is eigenlijk geen sluitend antwoord op te geven omdat de risico's totaal verschillend zijn. Suiker is niet goed voor de gezondheid omdat het een dikmaker is. Van zoetjes word je dan weer niet dik, maar de zoetstoffen die ze bevaten kunnen bij grote hoeveelheden een verhoogd risico op kanker met zich meebrengen. Maar bij matig gebruik zul je met allebei geen grote gevaren lopen. Ik ben na jaren zoetjes te hebben gebruikt toch weer op suiker overgestapt, maar dat was alleen maar omdat ik de zoetjes op een of andere manier anders begon te proeven en niet lekker meer vond in mijn koffie. En helemaal zonder zoetigheid heb ik al wel tien keer geprobeerd, maar dat lukt me niet....

Allebij geen goede keuze. Neem rietsuikerr (bruine suiker) of biologische honing of stevia of vloeibare appelsirup die is ook zoet makend kun je in een biowinkel kopen of bij plus in de bio afdeling. Witte suike is slecht omdat het behandeld is en er helemaal geen waardevolle stoffen meer inzitten die bij je gezondheid bij kunnen dragen en zomaar je gezondheid verslechteren. Zoetstof beinhoudt aspartman en is nog slechter als witte suiker,dit moet je helemaal niet nemen,trouwens ook geen kauwgom om hier zit ook zoetstof in en ook geen light producten kopen hier zit ook overall mestaal zoetstof in. Dus koop je een gezonde keuze en als je dat niet wil koop je druivensuiker van zonnatura dat is ook nog redelijk gezonder als witte suiker en zoetstof. Success

Bronnen:
Eigen weten

In aansluiting op de bovenstaande antwoorden: ze zijn allebei slecht. Suiker is niet alleen slecht vanwege de calorieën, maar ook omdat wij in deze maatschappij veel te veel suiker binnen krijgen, terwijl ons lichaam daar niet op ingesteld is. De nadelen van zoetjes staan bij de andere antwoorden uitgelegd. Er is sinds kort een natuurlijke zoetstof op de markt die deze schadelijke eigenschappen niet heeft. Het heet Stevia en komt van een plant in Paraguay. Als je dit gaat gebruiken, heb je toch geen bitter kopje koffie, maar wen je die hele zoete smaak ook af. Het is een klein beetje kruidig en ik vind het in kruidenthee super lekker. Je kunt er ook mee bakken.

Bronnen:
www.desteviadrogist.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100