Een ibruprofen is sterker dan een paracetamol, en ibuprofen is ook ontsteking remmend.. paracetamol niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Wat de werking betreft wel,maar er zijn mensen die er niet tegen kunnen...Artsen raden altijd Paracetamol aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut niet mee eens. Ibu is een ontstekingsremmer. En para primair een pijnstiller.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Excuus voor de min, ik drukte mis bij het op reactie klikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ter compensatie :) +1
Volgens mij is 500 mg Ibuprofen krachtiger als pijnstiller dan 500 mg Paracetamol. Ibuprofen is echter minder goed voor de maag. Als je I. inneemt kan je beter eerst een maagbeschermer innemen (Zantac, Omezaprol, o.i.d.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ibuprofen is niet zo mild voor je maag en lever.
Maar werkt bij flinke pijn klachten beter.
Kortstondig gebruik kan geen kwaad.
Paracetamol geeft minder last.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan waar je het voor inneemt. Voor specifieke pijnen als rugpijn, kiespijn of hoofdpijn wel, maar voor griepklachten en koortsverlaging is paracetamol weer beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan waarvoor. In Ibuprofen zit een ontstekingsremmer toegevoegd.

V.w.b. tandpijn e.d. is Paracetamol aan te bevelen. Ibuprofen geeft vaak maagklachten.

V.w.b. hoofdpijn als ik last heb van spanningshoofdpijn helpt alleen Ibuprofen bij mij en Paracetamol niet.

Artsen geven echter aan Paracetamol als pijnstiller de voorkeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ibuprofen geeft veel meer kans op complicaties en mag door veel meer mensen niet geslikt worden, maar soms is het gezien de klachten wel het beste. Het kan oa een verhoogde kans op hartinfarcten en maagklachten geven. Maar het ligt aan de aard van je klachten wat je het beste kunt nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is afhankelijk van je pijnbeleving. Voor de één werkt Ibuprofen beter dan Paracetamol, voor de ander andersom. Ibuprofen en Paracetamol worden soms ook naast elkaar voorgeschreven als je de pijn er met één medicijn niet onder krijgt.

Ibuprofen is verder (net als aspirine) ontstekingsremmend, en paracetamol niet. Maar van Ibuprofen kun je dan weer behoorlijke maagklachten krijgen. In bijgaand artikel wordt geadviseerd om eerst met een paracetamolletje te beginnen en dan Ibuprofen bij te nemen als het niet helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, paracetamol is nog altijd de meest veilige pijnstiller, en artsen zullen er ook altijd de voorkeur voor houden.
Veel mensen hebben zichzelf wijsgemaakt dat paracetamol niet helpt, maar net zoals medcijnen een placebo-effect kunnen hebben, kan je het omgekeerde ook uitstekend bewerkstellingen.
Ibuprofen heeft meer gevaren en nadelen, en werkt hooguit sneller of beter als je daar van overtúigd bent.
Wanneer en zolang je dus nog prima uit de voeten kunt met paracetamol, verdient dat veruit de voorkeur. Vooral de maag heeft onder de meeste andere pijnstillers waaronder Ibuprofen sterk te lijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij een plus+
ik snap niks van de minnen bij jou antwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de minnen slaan nergens op is gewoon een goed antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die minnen komen doordat ik af en toe dingen zeg die mensen niet welgevallig zijn. Niet allemaal hoor, ik zeg ook wel eens iets wat gewoon niet goed is, maar op dit soort antwoorden (en nog minder discutabel, want ik noem hier natuurlijk wel het placebo-effect) zijn gewoon zielige wraakminnetjes. Is helaas niks tegen te doen.
AWM
14 jaar geleden
Dit aantal minnen is ridicuul voor een feitelijk juist antwoord.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik snap deze minnen ook niet. Als je het bij het verkeerde eind hebt zeg ik het ook, maar dat is in dit geval niet zo. Overigens is het belangrijkste toch wel die mogelijke maagklachten bij Ibuprofen en andere NSAIDs (non-steroidal anti-inflammatory drugs) die moet je zeker niet onderschatten als je niet van plan bent vroeg of laat naar de intensive care of de begraafplaats te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dierenartsen schrijven iboprofen niet meer voor omdat het te gevaarlijk is voor dieren (omdat ze kleiner zijn en snelle over gedoceerd). Dieren mogen wel paracetamol. Voor mij een goede reden om geen iboprofen meer te nemen.
Rieneke1
14 jaar geleden
katten mogen geen paracetamol!!
gisteren op kattenplaza nog het trieste relaas gelezen van een katje wat na toediening van een half paracetamolletje is overleden aan paracetamolvergiftiging, en het is niet de eerste.
volgens mij verschilt het nog altijd een beetje per persoon. Bij mij werkt ibu profen bijvoorbeeld helemaal niet, gewone paracetamol ook niet, maar bijvoorbeeld sanalgin weer wel. volgens mij is het ook belangrijk om eerst te kijken waar de pijnstiller voor genomen moet worden, hoe erg die pijn is, etc. als het voor maagpijn is kun je bijvoorbeeld beter iets anders nemen dan bij hoofdpijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je beter af bent bij de apotheek of arts voor deze vraag ,als je een gevoelige maag hebt is paracetamol beter ,van langdurig ibuprofen slikken kan je maag klachten kriijgen. maagzuur e.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er geen verstand van ............maar mijn vriendin is heel allergische voor ibuprofen...........dus PAS OP !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal oppassen en je vriendin dit niet geven (als ik wist wie ze was)... ;-)
Ja hij werkt idd beter en sneller. Maar is niet geschikt voor iedereen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een pijnstiller ook de ontsteking aan moet pakken of remmen en je hebt nooit maagklachten, neem dan ibuprofen. Als je alleen een pijnstiller nodig hebt kun je beter paracetamol met cafëine nemen.Bij mij werkt dit net zo goed als ibuprofen. De gewone paracetamol is voor mij niet afdoende als ik eens zware hoofdpijn heb.
Denk er wel om het niet te lang door te blijven slikken.
Ook paracetamol is niet zo onschuldig als je het lang gebruikt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Paracetamol met coffëine staat bekend als Finimal of panadol plus.
amc
14 jaar geleden
Pracetamol is wat zwakker maar heeft veel minder bijwerkingen. Ibuprofen kan vrijgemakkelijk een maagbloeding veroorzaken zeker bij te veel in nemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ibuprofen werkt bloedverdunnend en heel veel mensen mogen het dus niet gebruiken. Paracetamol is de "simpelste en veiligste"pijnstiller met de miste kans op bijwerkingen. Ibuprofen is ontstekingsremmend,pijnstillenden koortsverlagend. Paracetamol alleen koortsverlagend en pijnstillend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter qua pijnstilling is het zeker, maar als je koorts hebt kun je beter paracetamol nemen. Als je een sterke maag hebt kun je ook beide nemen, de brufen versterkt namelijk de werking van de paracetamol dus wanneer je én koorts hebt én veel pijn en je hebt niet of bijna nooit maagklachten kan de combinatie van deze twee middelen je goed doen opknappen. Maar feit blijft dat paracetamol altijd eerst wordt aangeraden door artsen en apothekers omdat paracetamol bijna geen bijwerkingen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ibuprofen: ontstekkingsremmende pijnstiller
beste in overleg met arts gebruiken.

Paracetamol: pijnstiller max 4x2 per dag in specifieke situaties, overleg met arts voor hoge dosering
sommigen kunnen niet tegen Paracetamol, gaan hier o.a, erg van transpireren.

waar gebruik je wat voor?
raadpleeg je arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg per definitie nee. Ik ben helemaal geen fan van de manier waarop Ibuprofen werkt. Het is ongetwijfeld krachtiger, en hierdoor in specifieke gevallen misschien aan te raden boven andere pijnstillers. Maar het blijft een medicijn die de werking van je lichaam flink kan doen ontregelen.
Paracetamol daar in tegen is veel lichter. En kent volgens sommige studies zelf positieve bijwerkingen op lange termijn. Zo zijn er artsen die zelfs aanraden elke dag een halve paracetamol te slikken. Neem dat niet zo aan als het hier staat, want het blijven medicijnen. En waar mogelijk, is het niet gebruiken ervan altijd de betere optie.
Maar naar mijn idee is Paracetamol altijd de beste optie wanneer het om pijnstillers gaat. Deze is tevens ook goed te doseren (wel eerst de bijsluiter goed lezen!).