Wat stuur je als bedrijf naar een collega die bijna dood gaat?

Een kaart, fruitmand of een bloemetje wat is op zijn plaats?
De man is nu ernstig ziek en lig terminaal!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Alle aandacht is goed, een kaartje, bezoekje enz. heb zelf de dood in de ogen gekeken door een hersentumor, en was met elk kaartje, belletje , bezoekje blij. Gaat nu redelijk goed met me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je bijna dood gaat hebben materiële zaken weinig zin meer.

Ga met de collega's die hem kennen langs en laat merken dat je hem waardeert als persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De directe chef sturen,met enkele collega.s
eerst contact opnemen met de familie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat een kaart met mooie teksten van de collega's etc ook mooi is voor die persoon. Zo kun je hem toch nog even wat dingen zeggen en ik denk dat hij dat wel fijn vindt. Zou het mogelijk zijn met collega's erheen te gaan. Dan zou ik een met 1 of 2 man heengaan (niet te veel drukte) en dan een kaart van de rest meenemen. Op zo'n moment kun je denk ik niet te veel drukte verdragen. Of je moet het verspreiden over een aantal dagen. Maar ik weet niet hoe ernstig de zaak nu al is.

Succes ermee! En sterkte voor deze man.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou een kaart kunnen sturen waarin je schrijft dat je aan hem denkt en aan de familie. En dat je iedereen heel veel sterkte wenst. En ik jou ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mijn vader ernstig ziek lag en in de fase als deze collega,werden er ook bloemstukken gestuurd en dat werdt erg gewaardeerd...maar de waardering was nog intenser als de gever persoonlijk langs kwam,want weet je...de meeste mensen durven niet langs te komen omdat ze niet weten wat ze moeten zeggen tegen de zieke....maar al zeg je niks bij wijze van spreken,als je er alleen maar bent...dus mijn antwoord is....een mooie bos bloemen,en er persoonlijk heen gaan,dat is het laatste wat je kunt doen voor die man/vrouw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zitten bij ons bedrijf met hetzelfde geval.
Hebben een neutrale kaart gestuurd,met alle handtekeningen van collega,s erop.
Onze bedrijfsleiding houdt regelmatig contact en gaat er op bezoek,en dan wordt er een bosje bloemen meegenomen voor zijn vrouw.
Ondanks verschillende chemo kuren en een hoge morfine dosis heeft deze persoon nog de wil en de kracht om af en toe even langs te komen onder begeleiding.
Ontzettend moeilijk vind ik het om dan een gesprek te beginnen,en gooi het meestal maar op voetbal omdat hij daar fan van is.
Toch is hij vastbesloten om weer zo snel mogelijk aan het werk te gaan,alhoewel dat onmogelijk is vanwege het afnemende zicht en steeds moeilijker kunnen lopen.
Maar de wil is er nog steeds.
Bij afscheid zeg ik gewoon ,nou ik zie je volgende week weer zelfde tijd,de koffie staat klaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
blijf positief tegen je collega..dat heeft hij ook nodig,en maak een lolletje op zijn tijd...het zal hem ook goed doen als mensen hem niet altijd betuttelen...