hoe kan ik mijn stem laten klinken zoals ik het zelf hoor?

Ik wil graag wat met zang gaan doen en ik vind wel dat ik een mooie stem heb maar als ik het opneem hoor ik eigenlijk hoe het echt klinkt,
ik vraag me dus af hoe ik mijn stem kan laten klinken als hoe ik het zelf hoor.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Groetjes Bugsbunney.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dat kan niet, jij hoort je eigen stem altijd anders omdat je hem niet alleen door je oren hoort maar ook via je bot in je hoofd. Door het bot wordt je stem vervormt daarom klinkt hij anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En da's soms best schrikken - als je je stem ineens opgenomen terug hoort... Zo klink ik vreselijk nasaal voor iemand anders, terwijl ik mijn stem zelf als helder ervaar als ik spreek. Oh well. We kunnen niet allemaal een mooie stem hebben.

Andere antwoorden (2)

Kwestie van wennen, wat jij terug hoor, is tenslotte ook wat ieder ander hoort. Dus gewoon lekker in de auto of douch zingen(i.v.m. de feedback of nagalm) zo doen alle zangers het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms is het juist andersom.
Enkele jaren geleden begon ik hobo te spelen. Ik vind dit een helse klank. Toen ik zelf begon te spelen hoorde ik het geluid van een doedelzak. Eerst dacht ik dat het door mijn onkunde ging. Op een dag heb ik dan aan mijn lerares gevraagd of zij ook een doedelzak hoorde wanneer ik speelde, waarop ze zie dat ze een hobo hoorde, welliswaar niet perfect maar zeker gen doedelzak.
Dus als jij vindt dat je een mooie stem hebt, blijf dan gewoon zingen en de mensen zullen het ook wel mooi vinden. Het is beter zelf een eigen mooie stem te horen, dan het tegenovergestelde.
Samengevat, je zult altijd uw eigen stem anders horen, omdat hier uw schedel meewerkt als een soort van klankkast. Het geluid komt van twee kanten. Via het oor (luchttrillingen en via de schedel en kaakdie die het geluid doorgeven via een vaste stof (het bot)
Robert