Ik heb nu al een maand een staafje laten steken,na een week kreeg ik mijn regels en dat duurt nu al 3 weken wat nu ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Implanon veroorzaakt bijna altijd een onregelmatige menstruatie die kan variëren van uitblijven tot inderdaad langdurig of heftig. In het laatste geval kun je bloedarmoede krijgen. Neem contact op met je huisarts voor advies op maat, desnoods telefonisch.

Als je Implanon NXT gebruikt kan je menstruatiepatroon veranderen, net als bij andere voorbehoedsmiddelen met alleen progestageen. Bij sommige vrouwen blijft de menstruatie helemaal weg. Bij anderen worden de bloedingen onregelmatig, treden vaker of minder vaak op of worden langduriger. En in enkele gevallen worden de bloedingen hevig. Door 1 op de 5 vrouwen zijn herhaalde en/of langdurige bloedingen gerapporteerd. Het menstruatiepatroon in de eerste drie maanden dat je het staafje gebruikt geeft in het algemeen een goede indicatie voor het patroon in de tijd erna. Onder andere de volgende bijwerkingen werden vaak gerapporteerd: - duizeligheid - misselijkheid - gewichtsafname - vermoeidheid In klinisch onderzoek was verandering van het bloedingpatroon de meest voorkomende reden voor verwijdering van het implantaat (ongeveer 11 %). Maar een verandering van het bloedingpatroon betekent niet dat zo'n staafje niet geschikt voor jou is of dat je niet beschermd bent tegen zwangerschap. In het algemeen hoef je dus geen actie te ondernemen. Maar je moet wel contact opnemen met jouw arts bij heel veel of langdurig bloedverlies. Gezien de gevolgen van de implantatie is het voor jou misschien beter om een andere vorm van anticonceptie te gebruiken. Maar dat moet je toch echt met je huisarts bespreken.

Bronnen:
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h21168.pdf

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100