Ik heb nu al een maand een staafje laten steken,na een week kreeg ik mijn regels en dat duurt nu al 3 weken wat nu ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zegt de arts?
Ritsuka
11 jaar geleden
Huisarts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben nog nii geweest . wij hebben daar het geld niet voor :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik hierdoor bloedarmoede krijgen ? want ik ben enorm licht in mijn hoofd en telkens het gevoel dat ik kan flauwvallen
Ritsuka
11 jaar geleden
Eet je wel gezond en genoeg? Als vrouw heb je minstens 1500 kcal nodig, meestal rond de 1800
En drink je genoeg?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik eet elke avond een maaltijd . smorgens en smiddags meestalniet maar ik heb niet bepaald honger ofzo hoor ; ik heb genoeg vet reserves hoor . en ik drink elke dag minstens 1 en halve liter . dus .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hup....eten!!! En niet 1maal per dag.
Je vraagt nogal wat van je lichaam, de hele dag in de weer zijn, misschien naar school, werken, reizen, sporten enz. Maar géén eten. Dat kàn gewoon niet, nou komt jouw lichaam in opspraak, die trekt als het ware aan de bel.
Licht in je hoofd- eten
Bijna flauwvallen -eten
Ontrgelde menstruatie - eten.
Dat je geen honger hebt zegt niets,.jouw lichaam is gewend aan weinig eten, functioneert op een soort spaarstand. Conclusie, je eet veel en veel te weinig.
Dus ga ontbijten en lunchen en eet fruit tussen door.
Ritsuka
11 jaar geleden
Je water is goed, maar je eet veel te weinig.
Je kunt nooit in 1 maaltijd aan je kcal behoefte voldoen.
En die vetreserves blijf je juist houden omdat je te weinig eet. Probeer het eens, ook al is het maar een bakje yoghurt in de ochtend en een appel tussen de middag.
Je hebt geen honger omdat je nooit eet op die tijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat zou goed gaan als we het geld hadden om zoveel eten te kopen he .
Ritsuka
11 jaar geleden
Ok, dat is vervelend.
Kun je ergens op besparen? Heb je hulp om met je gelfzaken om te gaan?
Eten is eerste levensbehoefte.
Heb je alles aangevraagd waar je recht op hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
we kunnen op niets besparen dat doen we al .. ik denk persoonlijk dat ik wel genoeg eet hoor , ik val niet af of niets .
Ritsuka
11 jaar geleden
Omdat je lichaam in een spaarstand zit, er word zoveel mogelijk vet vastgehouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt toch ook een mobieltje en een computer ?? Hoe kun je dan géén geld hebben voor voedsel en medische zorg ; dat zijn toch je eerste levensbehoeften ?? Zo zie je maar hoe belangrijk het is dat eerstelijns-gezondheidszorg in het basispakket en bij voorbaat vergoed blijft. Moeten voorschieten houdt mensen dus weg bij de huisarts - met alle ellende en kosten van dien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb geen mobieltje?
en ik ga op de computer op openbare plaatsen
het probleem is nu opgelost en dat is het belangrijkste
Ritsuka
11 jaar geleden
goed om te horen dat het nu weer wat beter gaat

Antwoorden (2)

Implanon veroorzaakt bijna altijd een onregelmatige menstruatie die kan variëren van uitblijven tot inderdaad langdurig of heftig. In het laatste geval kun je bloedarmoede krijgen. Neem contact op met je huisarts voor advies op maat, desnoods telefonisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gaat dit zo blijven of gaat dat veranderen . wantik houd dat zo niet lag meer vol
Ritsuka
11 jaar geleden
Moet je even bellen denknik
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, gewoon doen, dat bellen. Gezien het totaal van je klachten loop je toch wel gezondheidsrisico's, dunkt me.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb gebeld . hij gaat mijn moeder de medicatie laten betalen en ik moet dat dringend beginnen pakken want ik vertoon alle tekenen van bloedarmoede.
Ritsuka
11 jaar geleden
Bedankt voor nog een reactie te plaatsen.
Goed dat er actie word onderdomen, veel sterkte in elk geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mrcii
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Attent dat je nog even meldt dat je iets ondernomen hebt. Die bloedarmoede kon haast niet anders maar het is echt dokterswerk om daar iets mee te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn dokter adviseerde om de pil te pakken .
3x per dag 1 pilleke 7 dagen lang . als het dan nog niet over is moet ik binnen :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerlijk gezegd weet ik niet echt te plaatsen wat je daarmee bedoelt maar ik denk dat je dat advies maar gewoon moet opvolgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik herken dat van een doorbraakbloeding met de prikpil in het verleden : in prikpil en implanon zit alleen progesteron. Als je dan teveel bloedt, geven ze juist oestrogenen (en dat kan de pil zijn) om de bloeding te stoppen.
Ik ben daarna overigens overgestapt op de normale pil, ondanks dat de prikpil daarvoor vijf jaar zijn werk prima had gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tot nu toe is alles in orde blijven duimen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor de verheldering, Marleen. Mooi dat het beter gaat, smokingrose.
Als je Implanon NXT gebruikt kan je menstruatiepatroon veranderen, net als bij andere voorbehoedsmiddelen met alleen progestageen. Bij sommige vrouwen blijft de menstruatie helemaal weg. Bij anderen worden de bloedingen onregelmatig, treden vaker of minder vaak op of worden langduriger. En in enkele gevallen worden de bloedingen hevig. Door 1 op de 5 vrouwen zijn herhaalde en/of langdurige bloedingen gerapporteerd.
Het menstruatiepatroon in de eerste drie maanden dat je het staafje gebruikt geeft in het algemeen een goede indicatie voor het patroon in de tijd erna.

Onder andere de volgende bijwerkingen werden vaak gerapporteerd:
- duizeligheid
- misselijkheid
- gewichtsafname
- vermoeidheid

In klinisch onderzoek was verandering van het
bloedingpatroon de meest voorkomende reden voor verwijdering van het implantaat (ongeveer 11 %). Maar een verandering van het bloedingpatroon betekent niet dat zo'n staafje niet geschikt voor jou is of dat je niet beschermd bent tegen zwangerschap. In het algemeen hoef je dus geen actie te ondernemen. Maar je moet wel contact opnemen met jouw arts bij heel veel of langdurig bloedverlies.

Gezien de gevolgen van de implantatie is het voor jou misschien beter om een andere vorm van anticonceptie te gebruiken. Maar dat moet je toch echt met je huisarts bespreken.
Amadea