Hoe komt het dat ik me vaak zo leeg voel van binnen?

Ik heb een lieve man, een lief zoontje, een mooi huis, maar ik voel me zo vaak leeg van binnen, dat ik niet ergens van kan genieten, dat ik me verveel. Ik kan dan zo wel hele tijd huilen terwijl er eigenlijk niks aan de hand is. Dan ga ik vaak snoepen, of zomaar iets onzinnigs kopen, of een dvd'tje kijken, dan knapt het wel weer iets op. Maar poosje later voel ik me weer leeg en eenzaam.

Toegevoegd na 31 minuten:
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga ervoor en ik ga de drempel over. Ik ga nu lekker een eind wandelen met mijn jongetje, ik moet er gewoon op uit en niet eenzaam binnen blijven zitten. Jullie zijn geweldig :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Is het verveling omdat je niets te doen hebt, of is het verveling omdat je niets wat je doet leuk vindt?

Indien het eerste zo is, is het misschien heel simpel gezegd de oplossing om wat meer buitenshuis te gaan doen. Een keertje bowlen, naar een dieren- of pretpark, uit eten, dat soort dingen. Is het het tweede, dan kan dat horen bij een winterdipje of anderszins gerelateerde beelden (om nou gelijk van depressie te spreken gaat me wel erg ver).

Het kunnen huilen 'om niets', spreekt wel tegen optie 1. Ik zou het er gewoon een keertje met je huisarts over hebben als je niet weet waar het probleem zit. Die kan je prima op weg helpen.

Toegevoegd na 7 minuten:
*Bij je toevoeging in de reacties vermeld je dat je zoontje nu een half jaar is. Dan sluit ik me ook aan bij crea hieronder, dat dat heel goed een dergelijke impact op je sociale leven heeft gehad, die je nu dit lege gevoel geeft.

Toegevoegd na 10 minuten:
*dat de geboorte heel goed een dergelijke impact op je sociale leven heeft kunnen hebben - beetje slecht geformuleerde zin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit zijn toch klachten richting depressie.
Het beste is om even contact op te zoeken met bijvoorbeeld het RIAGG of een psycholoog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je leven is waarschijnlijk door de komst van je kindje, enorm veranderd, je komt minder vaak onder de mensen, je hebt minder aanspraak overdag, je bent teveel alleen met je zoontje, waar je geen diepgaande gesprekken aan kunt gaan, dat kan tot de klachten die jij hebt leiden. Overleg eens met je man, of het toch geen goed idee is om te gaan werken, of eventueel vrijwilligerswerk te gaan doen, dan kom je uit je sociaal isolement en dat is beter voor je eigen geluk, ook heeft je zoontje meer aan een werkende moeder die gelukkig is, dan een moeder die ongelukkig thuis is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Vrijwilligerswerk +
Mijn ervaring is dat je meestal een gevoel van leegte hebt als je in een omgeving bent die nogal leeg is van aanbod: vermits je over een roddeldorp spreekt is dat al een teken dat je niet dadelijk in een duldzame omgeving woont. Steek het niet dadelijk op jezelf, zoek eens een plaats op die iets te bieden heeft , ga er naartoe en ga dan eens na hoe je je voelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zelf heb hier ook een tijdje last van gehad. Ik ben hier uit eindelijk mee naar de huis arts gegaan en ik bleek last van hormoonschommelingen te hebben. Dan kan je spontaan krijgen. Ik heb hiervoor een vitamine gekregen. Volgens mij vitamine B preparaat Sinds ik die slik voel ik me eindelijk weer mijn oude ik.
Dus ga naar e huis arts en misschien helpt dit ook heel goed voor jou!