Keuze voor merkkleding of nepmerkkleding. Heeft dit te maken met psychologie?

en wat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Over het algemeen is merkkleding gewoonweg mooier of beter van kwaliteit dan niet merkkleding! Mensen die dit waarderen en kunnen betalen kopen daarom liever merkkleding. Uiteraard zijn er ook hele dure opzichtige merken, waar mensen graag in gezien willen worden, dit zijn dus ook vaak de merken die gekopieerd worden. Er zijn echter veel meer merken die gewoon prachtige dingen maken, in de mooiste kwaliteiten, en dat is pas echt een toegevoegde waarde in het dragen van kleding!
En ja, alles heeft te maken met psychologie, maar dan ook echt alles wat wij kopen, juist ook de aller goedkoopste kleding!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Jazeker. De mensen willen zich graag indentificeren met een bepaald merk of stijl. Deze stijl is helaas niet voor iedereen beschikbaar vanwege financieel economische factoren. Om zichzelf toch enigsinds tevreden te stellen nemen mensen genoegen met imitaties.

Toegevoegd na 1 minuut:
De individu probeert te imponeren door het dragen van (nep) merkkleding. Dit gedrag komt voort uit hun referentiekaders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heeft denk ik meer te maken met de prijs.
merkkleding is namelijk veel duurder.
maar nep-merkkleding is dacht ik verboden.

het kan wel psychologich zijn als je denkt dat je er anders niet bijhoort als je niet in merkkleding rondloopt
14 jaar geleden
Zolang geindoctrineerd wordt dat je alleen telt als je dure spullen bezit of draagt, zullen mensen de drang hebben naar dit. Als dit achteraf niet bereikbaar is dan toch liever nep, en daarmee wel de indruk wekken, dan helemaal niet.

Ik zeg altijd maar zo: Beter niets dan iets lelijks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft meer te maken met "down to earth" zijn als merkloze kleding gaat kopen.

Als je nep koop wil je eigenlijk wel de orginelen hebben en help je dus mee met het in stand houden van een illusie.

Maar vermoedelijk heeft het in de basis maar met een ding te maken "Laten zien dat je veel te besteden hebt" Dat willen de materialisten toch....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het feit dat iemand nepmerkkleding koopt is om indruk te maken, merkleding kopen hoeft niet perse te zijn om erbij te horen of je moeten bewijzen.
Als je van kwaliteit houd dan koop je merkkleding, en het is complete onzin om te zeggen 'je betaald alleen voor de naam.''
Je ziet het er echt wel aan af of je merkkleding hebt of niet, en dan bedoel ik niet het logo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas zijn er veel mensen die denken dat je alleen meetelt als je bepaald merk draagt.
Ook bij jongeren kan dit een groot probleem zijn, want die hebben vaak niet de middelen om mee te doen.
Ik zou iedereen adviseren gewoon je eigen stijl te ontwikkelen en niet alleen af te gaan op wat een bepaald merk nu weer bedacht heeft.
Ik combineer vaak kringloop met leuke dingen die ik weer in de uitverkoop koop( en dan niet de dure merken, maar uit gewone zaken) en krijg vaak complimenten voor mijn leuke outfit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft volgens mij te maken met onzekerheid.
Iemand die zijn identiteit of status ontleent uit het dragen van kleding van (dure) merken, is in feite nogal zielig.
Zo kopen we spullen die we eigenlijk niet kunnen betalen, om indruk te maken op mensen die we eigenlijk niet mogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Merkkleding of nepmerkkleding, het is niets anders dan meedoen met de meute en dmv labeltjes erbij willen horen. Eigenlijk is het een etiket op jezelf plakken en indelen in een hokje.... Persoonlijk interesseert het mij niks het is me gewoon veel te duur daar ga ik me niet voor in de schulden steken; ik besteed mijn geld dan liever aan eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja uiteraard, belevingen en gedragingen hebben altijd te maken met psychologie.

En voor de antwoord-gevers hierboven, ook het niet dragen van merkkleding/nepkleding kan een statement zijn welke op dezelfde psychologische gronden gebaseerd is. Ik hoor zo vaak van die pretentieuze opmerkingen over het dragen van merkkleding dat het niet dragen hiervan en dit flagrant uitdragen mi bijna net zo erg is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In elk kledingstuk staat toch een merk?Volgens mij gaat het anders: Als je iets moois ziet ga je toch niet eerst binnenin kijken, je kijkt eerst naar de buitenkant, je neemt het in je handen, je gaat het passen en ondertussen heb je 'gemerkt' van welk label het is.Nepmerkkleding ligt op plaatsen waar mensen met met weinig geld komen.De psychologie is die van de armoede, als die mensen meer geld zouden hebben zouden ze wel een gewone winkel binnengaan.