Op www.knie.nl zeggen ze het volgende over;
Als u last heeft van een beschadigde over versleten knie, is lopen en
lang staan vaak erg pijnlijk. Uw orthopedisch chirurg kan dan een
knieprothese (een kunstknie) overwegen en adviseren. De ernst van de
slijtage wordt vastgesteld door uitwendig onderzoek en röntgenfoto's.
Ook kan de arts een kijkoperatie uitvoeren in de knie. Als het
kniegewricht ernstig beschadigd is, kan er een kunstknie ingezet
worden.
Er zijn twee typen kunstknieën: de totale knieprothese (of totale
kniearthroplastiek) en de halve knieprothese. De totale knieprothese is
ook weer onder te verdelen in tweeën: alleen vervanging van de
knieschijf en het gewrichtsvlak in het bovenbeen óf alleen vervanging
van de knieschijf en het gewrichtsvlak in het bovenbeen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja een operatie van knieschijf en nieuwe knie dat kan maar dat beslist de orthopeed