Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent die pijn op de borst?

Eens in de zoveel tijd heb ik pijn op de borststreek. Alsof er een olifant op mijn borst zit. Ik kan dan ook niet goed doorademen.
Ik ben er al eens halsoverkop mee naar het ziekenhuis gegaan. Er werd een longfoto gemaakt, en moest aan zo'n hartbewkingsding maar ze zagen niks alarmerends.
Het komt plotseling opzetten, is echt heel vervelend en pijnlijk, en gaat na een tijdje weer vanzelf weg.
Wie heeft deze ervaring ook, en wie weet wat het zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een volstrekte leek op medisch gebied, maar wellicht is het zinvol om erachter te komen op welke momenten, in wat voor situaties die pijn zich voordoet. Zit er een patroon in of is er geen peil op te trekken?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb ik ook gehad. Ook diverse keren naar de huisartsenpost geweest en elke keer helemaal niets. Hartmonitor, spray onder mijn tong, goede bloeddruk, hartslag, longen in orde. Maag onderzoek, Alles. En helemaal niets.

Uiteindelijk heb ik een antwoord gevonden. Het is een beetje anders, maar het klopte bij mij en het heeft me geholpen.

Het was bij mij namelijk van psychische aard. Namelijk dat mijn leven altijd in bedwang is gehouden en is gecontroleerd. In mijn jeugd en in mijn volwassenheid wilde ik dit nog.
Het was alsof mijn hart tussen een bankschroef zat en mijn moeder die bankschroef aandraaide.
Heel beknellend gevoel, maar absoluut iets waarmee ik kon werken. Ik heb nu mijn leven meer in mijn eigen handen genomen en de invloed van mijn moeder bij haar gelaten. Hierdoor heeft mijn hart meer rust en vrijheid gekregen en is die druk op de borst afgenomen en heftigheid een aantal keren.

Mijn werkelijke Ik wilde vrij kunnen zijn, maar was nog steeds in bedwang.