Waarom huil ik om alles?

Als ik bijvoorbeeld aan iets sieligs denk dan ga ik al huilen , ik heb verder niets erg meegemaakt ofzo..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je dit al lang?
Heb je dit bv vooral als je ongesteld moet worden, de week ervoor bv, dat hebben veel vrouwen zijn ze extra gevoelig.

Het beste antwoord

Ik denk dat iedereen dat heeft, maar de ene geeft er meer aan toe dan een ander. Mannen huilen minder, niet omdat ze niet gevoelig zijn, maar gewoon omdat dit niet mannelijk staat en ze hun daardoor als een kwetsbaar opstellen.
Het moet daarom niet altijd over zielige zaken gaan.
Zo is er in de Opera La boheme van Puccini een passage van 1 lange noot waarbij ik over gans mijn lichaam kippenvel krijg en jank als een klein kind. In het echte leven ben ik ook zo'n stoere bink maar op dat moment word ik met de grond gelijk gemaakt.
Schaam u niet om u emotie te tonen. Het is makkelijker om u te laten gaan dan dat je uw emotie wil tegen houden.
Je kunt u altijd van de groep afscheiden, om een lekker potje te gaan janken, waarna je u terug goed voelt.
Robert
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je robert voor je hulp :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is het beste antwoord dank je

Andere antwoorden (2)

omdat je overgevoelig bent.
dat kan, probeer een beetje jezelf toe te spreken, dat je niet al het leed van de wereld op je schouders hoeft te nemen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Plus voor Jodocus.
Christina, ik ben erg benieuwd wat er gebeurt als je eens echt iets ergs meemaakt. Ik hoop het niet voor je, maar het zou kunnen zijn dat je dan helemaal geen tranen vindt en plotseling niet meer begrijpt hoe je altijd zo hebt lopen huilen om niks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat klopt wel maar ik kan er gewoon niets aan doen ik weet gewoon niet wat het is ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zijn ook mensen, die niet naar een zielige film kunnen kijken, of een naar verhaal over iemand horen, die gaan dan ook heel snel huilen. misschien ligt het aan je hormonen, dat zou kunnen, dat je soms gevoeliger dan anders bent ? je zou een afspraak met de huisarts kunnen maken en voordat je gaat opschrijven wanneer precies je heel erg gevoelig bent voor nare dingen en dan sneller huilt dan andere dagen.
Dat heeft te maken met emotie, sommige mensen kunnen te emotioneel zijn. Dat heb ik ook trouwens. Maar ik noem dat geen huilen, dat is gewoon je hart luisteren tranen uit je oog...